Eesti naised ostavad üha suuremaid rõivaid

FOTO: SCANPIX

Tallinna Kaubamaja naisterõivaste kaubandusspetsialist Marika Käsper on Kaubamajas töötanud erinevatel ametikohtadel kokku üle kümne aasta. Ta on märganud, et naiste rõivanumbrid lähevad aastatega järjest suuremaks.

«Eesti naine on rõivasuuruse poolest suuremaks läinud,» nentis ta. «See on üleüldine trend, et põhjamaa inimesed on kasvanud - enne olid väiksemad nii rinnaümbermõõdult kui muudelt gabariitidelt.»

Käsperi selgitusel on vastavalt nõudmisele muutunud ka müüdavate rõivaste suurused, et kõik leiaks endale midagi selga. Suurim rõivasuurus Kaubamajas on 52. «Suured suurused ei ole küll valdavad, aga selleks on olemas eraldi kaubamärgid. Kõige rohkem ostetakse suurusi 38, 40 ja 42. Enamus inimesi on keskmised.»

Käsperi sõnul arvestavad sisseostjad sellega, et kui riiete skaala on suurustes 34 kuni 46, siis keskmisi suurusi võetakse müüki alati kordades rohkem. Suurematele naistele mõeldud rõivad on enamasti eraldi, sest suurus tingib ka rõiva kuju. Nimelt ei saa spetsialisti sõnul ka tehnoloogiliselt teha samasuguseid rõivaid suurustele 34 ja 48, sest suurtele numbritele on spetsiaalsed lõiked.

Kogukamad naised siiski moest kõrvale ei jää ja suuremate rõivaste puhul järgitakse samuti üldiseid trende, kuigi Käsperi sõnul ei ole kliendid pretensioonikad, sest nad ei saagi endale mõõtude tõttu päris kõike lubada.

Välismaine toodang on põhiline

Eesti inimesed ostavad enamasti välismaist kaupa, kuid Marika Käsperi sõnul on see tingitud meie enda tootjate väiksest pakkumisest. «Ei saaks öelda, et nõudlust ei ole. On palju inimesi, kes nõuavadki Eesti moeloomingut,» tunnistas ta. «Eesti moeloojatel on pigem väikesed ja keskmised suurused, aga Pohjanheimol on ka suuremaid suurusi,» tõi Käsper välja.

Konservatiivsema maitsega eestlane ekstravagantsusi väga vastu ei võta, kuid Kaubamaja ongi Käsperi selgitusel tugev just klassikaliste rõivaste poolest. Seejuures on naine märganud, et kõige rohkem eelistatakse Saksa kaupa. «Värve eelistatakse küll ja värvilised tooted aitavad ka musta müüa. Kui kõik oleks must, siis oleks väga igav,» tunnistas Käsper ja lisas, et eestlase mustalembesuse tõttu on 50 protsenti Kaubamajas müüdavatest rõivastest olenemata moest ikka musta värvi.
 

Tagasi üles