Internetist seksi otsimine suureneb järsult kahel perioodil aastas

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Google’i uuring näitab, et internetist seksi otsimine on haripunktis kaks korda aastas – jõulude paiku ja varasuvel.

Ajakirjas Archives of Sexual Behavior avaldati Ameerikas tehtud uuring, milles jälgiti pornograafia, prostitutsiooni ja kohtumiskuulutustega seotud märksõnade esinemissagedust otsingumootoris Google, vahendab LiveScience.

Otsingusõnade esinemissagedust jälgiti aastatel 2006 kuni 2011. Uurijate eesmärgiks oli hinnata inimeste tuju reaalajas ning selguski, et huvi paaritumise vastu on kõige suurem jõuluajal ja suve alguses.

Inimeste seksuaalaktiivsuse tsükleid on märgatud juba varem. 2007. aastal uuriti Ameerika Ühendriikides noorte seksuaalkäitumist ning aktiivsemad perioodid nimetati «pühadehooaja efektiks» ja «suvepuhkuste efektiks». Samuti leiti, et hooaegadest sõltuvalt esineb rohkem sünde ja suguhaigusi ning nimetatud perioodidel suureneb ka kondoomide müük.

Seekord soovisid uurijad aga näha täpsemalt käitumismustreid ja muutusi inimeste seksuaalkäitumises, et ennetada suguhaiguste levikut. Kuna inimeste tundeid sel teemal on väga raske kindlalt paika panna, pöördutigi interneti poole.

Seksiga seotud märksõnade (porno, xxx, massöör, Match.com jne) esinemissagedust võrreldi neutraalsete märksõnadega (koer, kass, Ebay.com, pidurid, rehvid jne). Eriti selgelt suurenes jõulude paiku ja varasuvel pornograafia otsimine internetist, kuid märgatavalt suurem huvi oli ka tutvumiskuulutuste ja prostitutsiooni vastu.

Teadlased loodavad kasutada neid teadmisi seksuaaltervise kampaaniate heaks. Praegu ei ole veel täpselt selge, mis on kuuekuuliste tsüklite põhjuseks. Tegemist võib olla primitiivsete bioloogiliste tsüklitega, kuid neid võivad mõjutada ka sotsiaalsed olud, sest lääneühiskonnas on need peamised puhkustehooajad.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles