Füsioterapeut: toolilt tuleb püsti tõusta vähemalt igal tunnil

Rühmatreening «Ole vormis!»

FOTO: Laura Oks/Postimees

Ida-Tallinna Keskhaigla füsioterapeut ja SportESTi esindaja Katre Lust paneb kontoritöötajatele südamele, et pidevalt ühes asendis istumine põhjustab kaela-ja alaseljavalusid. «Kõige olulisem on toolilt vähemalt iga 55 minuti tagant tõusta ja 5 minutit liikuda,» märkis Lust.

Ida-Tallinna Keskhaigla füsioterapeut ja SportESTi esindaja Katre Lust

FOTO: Laura Oks/Postimees

Rühmatreening «Ole vormis!»

FOTO: Laura Oks/Postimees

Rühmatreening «Ole vormis!»

FOTO: Laura Oks/Postimees

Rühmatreening «Ole vormis!»

FOTO: Laura Oks/Postimees

Rühmatreening «Ole vormis!»

FOTO: Laura Oks/Postimees

Rühmatreening «Ole vormis!»

FOTO: Laura Oks/Postimees

Rühmatreening «Ole vormis!»

FOTO: Laura Oks/Postimees

Rühmatreening «Ole vormis!»

FOTO: Laura Oks/Postimees

Füsioterapeut ja Eesti Spordimeditsiini klastri SportEST esindaja Katre Lust ütles, et näeb oma igapäevatöös väga palju inimesi, kellel on ülekoormusest tingitud probleemid.

«Peamiselt kaebavad inimesed kaela-ja alaseljavalude üle,» ütles ta ning lisas, et need on täiesti ennetatavad, kui inimesed natukenegi mõtleksid ergonoomika peale ja liigutaksid ennast natuke rohkem.

«Pidevalt ühes asendis istumise tulemusena halveneb lihaste verevarustus, jääkained hakkavad lihastesse kuhjuma ning selleks, et seda vältida, peab liikuma,» selgitas Lust.

Sellise sundasendi vastu, mil kaela- ja seljalihased on sageli suure pinge all, aitab Katre Lusti sõnul ka see, kui tõusta püsti ja teha mõned puusaringid, tõusta varvastele ja sirutada.

«Kõige olulisem on toolilt vähemalt iga 55 minuti tagant tõusta ja 5 minutit liikuda,» märkis Lust ja lisas, et juba 5-minutiline liigutamine kontoris parandab inimesel mõningal määral töövõimet ja enesetunnet, seda näitavad ka uuringud.

Lahendus väheliikuvatele kontoritöötajatele: katusetreeningud

«Ole vormis!» projektijuht Kätrin Karu soovitab väheliikuvatel kontoritöötajatel osaleda 40-minutilistel rühmatreeningutel, mis toimuvad alates 1. augustist igal tööpäeval Tallinna, Tartu ja Narva parkimismajade katustel.

«Katusetreeningutele on oodatud kõik, kellel tahtmist teha tööpäeva keskel paus,» lisas Karu.

«Kampaaniaga püütakse propageerida puhkepausidel aktiivset liikumist, keskpäevast võimlemist ning teadvustada tervisliku liikumise ja toitumise tasakaalu tähtsust,» selgitas projekti eestvedaja.

Katusetrennide kolmandale nädalale (13.-17.august) on Rävala parkimismaja lõunased treeningud kombineeritud erinevate terviseteemaliste tegevustega.

«Katusetreeningutele on kaasatud erinevaid spordimeditsiinispetsialiste, kes jagavad sportimisega seotud tervisealaseid nõuandeid ja viivad läbi lihtsamaid tervisekontrolli teste nagu vererõhu ja glükoosi kontroll ning jalalaba digiuuring,» selgitas Eesti Spordimeditsiini klastri projektijuht Gerly Kedelauk.

Katusetrenni viivad läbi MyFitness, DanceAct ja Joogaruumi kogenud treenerid ning SportESTi füsioterapeut. Trennis osalemiseks tuleb loovutada 1 euro, mis läheb kampaania idee konkursi auhinnafondi.

Treeningud toimuvad igal tööpäeval algusega kell 12 Tallinna kesklinnas EuroPark’i Rävala parkimismaja katusel, Tartus Emajõe Ärikeskuse katusel ning Narvas Fama keskuse parklas.

Kõikidele treeningutele saab kaasa elada ning kaasa teha otseülekannete vahendusel www.olevormis.ee veebilehel või TallinnaTVs.

«Need, kes on puhkuse ajal tervislikuma rütmi kätte saanud, võivad seda augustis katusetreeningute abil jätkata,» julgustas Kätrin Karu kontoris töötavaid inimesi treeningutest osa võtma.

Tagasi üles