Kuidas vabaneda tüütutest terviseprobleemidest?

FOTO: SCANPIX

Kuidas vältida kõhugaase, varjata tselluliiti või toimuda ärevuse korral? Kas hambaid saab ka kodus valgendada ja mis võib tekitada peavalu? Toome teieni mõned levinud tervisehädad ja nende kiired lahendused. 

Igaüks on voodis und oodanud, pidutsenud laupäeva õhtul liiga pikalt või võtnud kaalus juurde. Aga kuidas tehtud kahjut heastada? Pohmellid, tselluliit, kõrvetised ja teised tavalised tervisehädad võivad tunduda vastiku tüütusena, aga tihti on olemas kiire lahendus – või vähemalt hea moodus, et see enam ei korduks, vahendab Health.com

Plekid hammastel

Teatud joogid, näiteks punane vein, kohv ja tumedad limonaadid mõjuvad hammastele negatiivselt. Spetsiaalsete kemikaalidega hambapastad või poest ostetud valgendavad vahendid võivad ju hambaid tooni või paari võrra heledamaks muuta, aga parema tulemuse jaoks küsi oma hambaarstilt tugevamate protseduuride kohta.

Võid proovida ka looduslikku lähenemist: purusta maasikas ja sega söögisoodaga kuni tekib ühtlane mass. Kasuta pehmet hambaharja, et mass hammastele kanda ja hoia seda suus paar minutit enne maha pesemist. Ära tee seda rohkem kui korra nädalas, sest maasika liigne happesus võib kahjustada hambaemaili.

Pohmell

Alkohol on mürk ja kui seda liialt palju tarbida, peab keha rohkem töötama, et mürki seedida. Lühike vastus on, et kui jätta alkohol joomata, siis ei pea pohmellile hiljem leevendust otsima. Aga on teatud meetmed, mis võivad pohmelli puhul aidata. Joo palju vett, puuviljamahla ja tarbi toiduaineid, mis aitavad tehtud kahju leevendada.

Kotid silmade all

Kuna silmaalune nahk on väga õhuke, võivad selle all peituvad veresooned olla silmapaistvad. Kui need veresooned muutuvad põletikuliseks (põhjuseks võib olla stress, nutmine või vähene uni), muudab see su silmaümbruse tumedamaks ja võib tekkida paistetus. Veresoonte taltsutamiseks kasuta silmakreemi, mis sisaldab kofeiini. Kui tahad varjata juba tehtud kaju, proovi peitekreemi, mis on sinu nahatoonist ühe tooni võrra heledam.

Kõhugaasid

Kõhugaasid on su toitumise tulemuseks. Paljudel inimestel on raskusi teatud toitude seedimisega – kaks peamist on piimatooted ning gluteeni sisaldavad toidud – ja seedeelundkond tekitab liigselt kõhugaase. Kui sa tead, et teatud toiduaine tekitab liigseid kõhugaase, väldi seda toitu. Ürita vältida ka toiduaineid, mille tulemusel neelad liiga palju õhku, näiteks gaseeritud joogid, närimiskumm ja liiga kiiresti söömine-joomine.

Halb hingeõhk

Halba hingeõhku tekitavad teatud gaasid, mida su keha eritab või siis bakterid suus. Halba hingeõhku põhjustava probleemi ravimine, näiteks seedehäire, võib olla kiireim viis probleemi lahendamiseks. Kui halb hingeõhk ei taha kaduda ning sa ei suuda tuvastada selle põhjust, räägi oma hambaarstiga, et välistada igemehaigused, hambakatt või igemepõletik. Hammaste igapäevane pesemine ja hambaniidi kasutamine võib hoida kahjulikke baktereid eemale ning teatud lõhnaga toitude vältimine – küüslauk, sibul, kohv – võib ka aidata. 

Nahanäsad

Need pisikesed, pehmed nahatükid võivad paikneda kaelal, käsivartel ja rindkere ülemisel osal. Eksperdid ei tea, mis neid põhjustavad, aga on välja selgitatud, kuidas neist vabaneda. Dermatoloog võib need eemaldada tavapärase visiidi käigus (aga ärge üritage seda kodus teha!).

Kõrvetised

Kõrvetiste vältimiseks ärge söögiga liialdage; selgitage välja ja vältige toiduaineid, mis teil kõrvetisi tekiavad, näiteks kohv, šokolaad, vürtsikad toidud; vähendage alkoholi tarbimist, sest siis lõdvestub söögitoru alumine sulgurlihas ja kõrvetisi põhjustav hape saab õiges suunas liikuda. Kõrvetistele leidub käsimüügiravimite seas leevendusi, kuid konsulteeri oma arstiga, kui kõrvetised on sagedane probleem. 

Tselluliit

Tselluliidist vabanemiseks ei ole mingit võlurohtu, kuid selle väljapaistvust saab vähendada harjutustega, mis on suunatud tuharalihastele ja reitele. Tselluliiti esineb tavaliselt tagumikul ja reitel, kui allpool asetsev rasv hakkab tungima ülespoole. Kreemid, mis lubavad tselluliiti siluda, mõjuvad vaid ajutiselt. Kui olete nõus raha kulutama püsivamate tulemuste peale, tasub minna kas spaasse või laserkeskusesse või pöörduda dermatoloogi või plastilise kirurgi poole.

Stress ja ärevus

Et stressiolukorras rahulikult käituda, tuleks end selleks ette valmistada. Sea oma graafik paika, ära võta rohkem ülesandeid, kui suudad sooritada ja harjuta ajaplaneerimistehnikaid – tähendagu see siis kogu aeg kalendri kaasas kandmist, mobiiltelefoni meeldetuletuste panemist või seades eesmärgiks probleemide lahendamise kohe, kui need tekivad. Pea meeles teha ka midagi lõõgastavat: jooga, mediteerimine, trenn või mõni minut sügavat hingamist. Tahad kiiresti maha rahuneda? Pigista oma nimetissõrme ja pöidla vahele jäävat kohta 30 sekundit – traditsioonilises Hiina meditsiinis usutakse, et see leevendab stressi ja pinget ülakehas.

Unetus

Kui me oma keha uneks korralikult ette ei valmista, võib juhtuda, et vähkreme kaua voodis enne uinumist. Luba endal vaimselt maha rahuneda, ära vaata televiisorit ega veeda aega arvuti taga vaetult enne magama minekut. Kui see ei aita, küsi endalt, kas suudad tuvastada unetuse põhjuse. Kas sul on seedehäired? Stress? Uus graafik? Kui põhjus on selgeks tehtud, võib unerütm ise taastuda. Kui ei, räägi arstiga.

Peavalud

Peavalu ei ole diagnoos, see on sümptom. Esimene samm peavalu korral on selgeks teha, mis seda põhjustab. Inimesed ei teadvusta, kui palju mõjutab elustiil peavalusid. Kui oled töö pärast stressis, tarvitad uut ravimit, tarbid ühes päevas viis tassi kohvi ja järgmisel mitte ühtegi – need kõik on mõjufaktorid. Valu leevendamiseks proovi käsimüügis olevaid valuvaigisteid. Võid kaaluda ka alternatiivravi, kaela ja selja massaaži. 

Tagasi üles