Lauri Beekmann: alkoholitööstuse sihipärane tootearendus paneb naisi rohkem jooma

Linda Pärn
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karskusliidu juht Lauri Beekmann.
Karskusliidu juht Lauri Beekmann. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Eesti Karskusliidu esimehe Lauri Beekmanni sõnul võib naiste seas üha enam levivas alkoholilembuses süüdistada peamiselt alkoholitootjate naistele ja ka noortele suunatud reklaame, mis eelkõige meelitavad elustiiliga.

Lauri Beekmanni selgitusel on karskusliit üsna selgel arvamusel, et naiste seas suurenenud joomise taga on alkoholitööstuse sihipärane ja oma klientuuri laiendav tootearendus.

«Seda on pikem statistika näidanud, et kui need alkopopsid (maitsvad alkohoolsed karastusjoogid- toim.) turule tulid, siis muutis see alkoholi naistele meeldivamaks ja vastuvõetavamaks kui kõik need vanad vastikud õlled, mis varem alkoholiga seostusid,» selgitas ta.

Beekmanni sõnul on reklaamide rõhuasetus suunatud just tavalisele naisele ja paraku seostub see alkopopside näol ka noortega ning turg kasvab ka noorte arvelt. «Me näeme siin küll tootjate selget tahet oma turgu laiendada. Kui vanasti seostus alkohol peamiselt mehega, siis naised jäid sealt turult justkui välja,» nentis ta.

Karsklusliidu esimees tõdes, et uurimused kinnitavad ikka korduvalt ja korduvalt, et alkoholi reklaamimine suurendab alkoholitarbimist noorte seas, kuid see kehtib ka erinevate vanuserühmade puhul.

«Mida me ikkagi näeme väga järjepidevalt, on see, et reklaamid ju valdavalt reklaamivad ikkagi eluviisi,» tõi ta välja. Beekmann selgitas, et kui inimene näeb reklaami, siis ei ole tal pärast meeles niivõrd bränd ja toode, vaid eluviisi kontekst - peomeeleolu ja lahe olemine, mõnus ajaveetmine, ilusad inimesed.

Beekmanni sõnul on selge, et kuna reklaam on üks probleemi allikatest, siis kindlasti selle keelustamine oleks samm õiges suunas, kuigi üksinda see probleemi ei lahendaks.

«Mulle tundubki, et sageli diskuteeritakse ühe meetme üle ja järeldatakse, et see ei lahenda probleemi. Aga see on oluline osa strateegilisest lähenemisest koos hinnapoliitikaga, koos kättesaadavuspoliitikaga ja kindlasti ka ennetustööga. Koos sellega on alkoholireklaami piiramine ja keelustamine kindlasti väga oluline ja omal kohal.»
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles