Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

5 toiduainet, mis organismis põletikutaset kergitavad

Naine toidukotiga, saiaviil hambus. FOTO: Pexels

Toit ja selle koostis võivad tekitada meis väga palju segadust. Kas tõesti peaks iga hinna eest gluteeni vältima? Või kahe suupoolega avokaadot pistma? Üks on igatahes kindel – mitte keegi ei soovi, et tema keha põletikutase kõrgel oleks.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Paljude inimeste jaoks algab põletikuliste protsesside vältimine justnimelt toidust, mida sööd. Kuigi erinevaid taktikaid on palju, siis üks parimaid seisneb ikkagi selles, et sa lihtsalt sööd vähem neid toite, mis su kehas põletikku esile kutsuvad. Nüüd jagab toitumisteadlane soovitusi, milliseid toite sellest lähtudes oma menüüs vähendada tuleks.

«Põletiku abil võitleb keha kõige sellega, mis võib talle kahju teha. Näiteks on sellised pahalased nakkused, haigused, vigastused ning mürkained,» ütleb dietoloog Tracy Lockwood Beckerman. «Kui su keha on rünnaku all, siis vabastab ta kemikaale. Need tekitavad vastukaja immuunsüsteemis, mis omakorda põhjustab kudede paistetuse. Paistetus nii-öelda lõikab ära ligipääsu rünnaku alla sattunud või nakatunud kehaosadesse, et vältida pahalaste edasist levikut organismis.»

Tagasi üles
Back