Nördinud lasteaednikud: õpetajatel jagub hoolt kõigile sõimelastele

Merike Teder
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lapsed aknal
Lapsed aknal Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Tallinna Alushariduse Juhtide Ühenduse juht, lasteaia Pääsusilm direktor Silvi Suur märkis, et ühenduse juhatuse poole pöördusid eile paljud Tallinna lasteaedade juhid, kes olid väga nördinud Postimehes eile ilmunud Jaana Eskori arvamusloo «Appikarje riigi poole» pärast.

«Mitmedki on öelnud, et ootavad kirjutise autorilt avalikku vabandamist. Kindlasti ei ole õigust loo autoril esitada selliseid üldistavaid seisukohti kõikidele lasteaedadele,» sõnas Suur.

«Munitsipaallasteaedades, nagu ka eralasteaedades, teevad juhid, õpetajad ja õpetaja abid tänuväärset tööd suure pühendumusega ning on väga kohusetundlikud,» selgitas ta.

«Õpetajatel jagub kõikidele lastele piisavalt hoolt ja armastust, seda ka sõimerühmades, kus on alles lasteaiaga kohanevad kahe- ja kolmeaastased lapsed. Hetkel on selline üldine negatiivne suhtumine väga solvav oma tööd armastuse ning hoolega tegevatele õpetajatele ja õpetaja abidele ning teistele lasteasutuse töötajatele,» sõnas Suur.

Suur märkis, et lasteasutuse juhid peavad väga oluliseks pedagoogide professionaalse arengu toetamist ja täienduskoolitust. «Lähtuvalt koolieelse lasteasutuse seadusest ja teistest lasteasutuste tööd reguleerivatest õigusaktidest on olulisel kohal turvalisus ning oluline on väärtustada emotsionaalselt ja sotsiaalselt sobilikku ja ohutut õpikeskkonda ning lapse vaimset ja füüsilist heaolu.»

Ta selgitas ka, et lasteaias moodustavad rühma meeskonna kaks õpetajat ja õpetaja abi ning tööülesanded on nende vahel võimalik jaotada paindlikult. «Õpetaja abi on õpetajat abistav töötaja, kes on õpetajale abiks õppe- ja kasvatustegevuste ettevalmistamisel ning läbiviimisel. Abiõpetaja ehk korrektsemalt õpetaja abi ei tähenda nõudepesumasinat ega koristajat,» rõhutas Suur. «Ta abistab õpetajat õppe- ja kasvatustöö korraldamisel ning ka ekskursioonide, jalutuskäikudel vm. Õpetaja abi ja õpetaja ning vajadusel ka kaks õpetajat on korraga tööl, kui seda nii ühiselt otsustatakse ja vajadus tekib. Seda kõike otsustatakse vastavalt lasteasutusele ja seal kehtivatele reeglitele, mis ei pärine «nõukogude ajast».»

Samuti kinnitas ta lasteaiajuhtide ühenduse nimel, et Tallinna munitsipaallasteaedade kõrgharidusega õpetajate töötasu on samaväärne kooliõpetajate omaga ning õpetaja abi töötasu on pool õpetaja töötasust, mida ei vähendata.

Sotsiaaltöötaja Jaana Eskor kirjutas oma eilses arvamusartiklis, et lasteaedades valitseva olukorra tõttu kasvatab riik üles terve põlvkonna vaimseid ja ka füüsilisi sante. Ta heitis isiklike kogemuste põhjal ette, et pisikesed peavad lasteaias ise hakkama saama, õpetajatel pole mahti õppetegevust läbi viia ning abiõpetajad on taandunud sisuliselt koristajaks ja nõudepesumasinaks.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles