Hanneli Rudi: tuunitud Pere ja Kodu

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hanneli Rudi
Hanneli Rudi Foto: Peeter Langovits

Olen lugenud ajakirja Pere ja Kodu selle esimesest numbrist alates, kuna sain just toona esimest korda emaks. Algaja emana olin usin tellija, hiljem sai aeg-ajalt loetud üksikuid numbreid.

Läbi kõigi nende aastate on pereajakiri olnud otsekui vana hea tuttav, keda kohates ei tule meeldegi, et pole kaua kokku saadud. Ning kuigi kõigi nende aastate jooksul kippus osa teemasid korduma, leidus pea igast numbrist midagi uut ja huvitavat.

Eelmise aasta teises pooles koliti toimetus Tartust Tallinna ja endise peatoimetaja Tiia Kõnnusaare vahetas välja Kirsi Altjõe, kes töötas varem toimetajana ajakirjas Anne ja Stiil. Pärast seda vahetust ilmunud numbreid vaadates aga tekkis mul tunne, nagu oleks hea tuttav otsustanud end tuunida ning pannud endale kunstküüned, -ripsmed ning hambakaunistuse, et võimalikult peen ja sädelev välja näha.

Kui seni propageeris Pere ja Kodu naisetüüpi, kes aeg-ajalt ise näputööd tegi, lastega koos meisterdas või põnnidega väljas käis, siis nüüd näib sihtrühmaks olevat Buduaari ja Cosmo emaks saanud lugejad, keda huvitab eelkõige tuntud inimeste koduseinte vahele pääsemine. Vana Pere ja Kodu erineski siiani suuresti teistest Eesti naisteajakirjadest selle poolest, et nad olid vaeva näinud ja oma lugude kangelasteks leidnud nn tavalisi inimesi.

Kuigi paljudele pealinlastele võib näida, et mujal Eestis polegi elu ja säravaid ning huvitavaid inimesi, siis uskuge - see pole nii. Kindlasti on nii investeerimispankur, teleprodutsent, räppmuusik kui ka naisteajakirja peatoimetaja igati toredad inimesed, ainult et nende tegemisi ja mõtteid on täis nii naiste- kui kõmuajakirjad. 

Ka leiab pea igast Eesti naisteajakirjast õpetuse, kuidas endale sädelev meik teha või kallimaga romantiliselt puhata. Kahjuks aga ei jaga teised väljaanded näpunäiteid, kuidas ellu jääda kodusõjas teismelisega või võimalikult valutult üle elada jonniplahvatus avalikus kohas. Esimese uuendusjärgse kahe numbri põhjal näib, et sellised pereajakirjas hädavajalikud teemad ongi jäänud särava elu varju.

Kummalisel kombel on mitmed Pere ja Kodu uued rubriigid ammu tuntud teistest naisteajakirjadest, nagu näiteks tuntud inimesega koos kokkamine või õpetussõnad, kuidas oma võsukest trenditeadlikult riietada, nii nagu seda teevad filmistaarid Orlando Bloom või Sarah Jessica Parker.

Öeldakse, et uus aeg nõuab uusi inimesi, ja ilmselt huvitavad tänapäeva emasid teised teemad kui 15 aasta eest. Kuid sõltumata riigikorrast ja kehtivast rahaühikust on teemasid, mis ei aegu. Loodan, et sellised ajatud teemad Pere ja Kodu veergudelt ei kao ning ajakiri ei hakka uuenduste tuhinas propageerima «Tujurikkuja» sketšis nähtud peremudelit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles