Terapeut Heidi Plumberg soovitab: 7 nippi, et töö kodukontoris sujuvalt laabuks

Heidi Plumberg

FOTO: Erakogu

Terapeut Heidi Plumberg on kodukontoris töötanud 17 aastat. Selle aja jooksul on suutnud ta üles ehitada eduka väikeettevõtte ning perre on sündinud neli last. Mis on tema saladuseks?

Arvestades seda, mis praegu maailmas ning Eestis toimub, siis on need ettevõtted, kes seda vähegi lubada saavad, oma töötajad kodukontorisse suunanud. Olukorra teeb mõne võrra keerulisemaks ka see, et kui lisaks mehele on kodus ka lapsed, siis kuidas edukalt tööd teha? Ja seda nõnda, et sa reaalselt ka süveneda suudad ning töökorraldus laias laastus ei kannataks?

Mõnele kindlasti tundub see täpselt kui kauaoodatud unistuse täitumine. Lõpuks saab ju mõnusa sooja pleedi sees diivanilt rõõmsalt tööd teha. Kui sa tõesti soovid ikkagi produktiivne olla, siis siin on Heidi nipid selleks, et töökorraldus oleks võimalikult efektiivne.

  1. Loo endale koju mõnus nurk, kus on hea tööd teha. Ümbritse see asjadega, mis sulle olulised (pildid, lilled, markerid). Vajadusel nihuta tuba ringi. Kui on võimalus, siis koli teise tuppa, kus koosolekute või süvenemist vajavate ülesannete korral saad ilusti ukse sulgeda.
  2. Loo selge hommikurutiin. Hommikul soovitan sul ärgata ikka samal ajal, kui kontorisse läksid. Otse voodist arvuti ette hüpates ei ole sa korralikult üles ärganud ja töö kvaliteet kannatab. Võta pigem hommikul see aeg, et end korralikult käima lükata. Võimle, loe midagi head, täida tänulikkuse päevikut, mediteeri ning söö üks korralik hommikusöök.
  3. Vaheta riided! Kodukontoris olles tunneme kiusatust olla koduriietega teki all, kuid kui tahad olla produktiivne, siis kindlasti vaheta riided ära. Ei pea olema samade riietega, millega kontoris käisid, kuid riiete vahetamisega saab aju signaali, et oled nüüd «tööl».
  4. Kasuta tegevuste üles märkimiseks kalendrit. Google’i kalender või füüsilisel kujul märkmik aitavad sul oma eesmärkidel silma peal hoida!
  5. Ära unusta, et kodukontori kõige olulisem osa on distsipliin. Pead endale ja perele selgeks tegema, millal on tööaeg. Vajadusel jagage lastega tegelemist koos kaaslasega. Kui on isal tähtsamad koosolekud, siis on lapsed ühes toas emaga või siis vastupidi. Kui oled üksi, siis oluliste veebikohtumiste või -kõnede ajal saavad väiksemad lapsed ka selle aja multifilme vaadata. Kui see ei ole ainus tegevus, mis lapsed teevad, siis on nad televiisori ette suunamine okei.
  6. Vajadusel suuna suuremad lapsed väiksemate eest hoolitsema ja korda pidama.
  7. Järgi oma päevaplaani. Ära tegele muude asjadega tööpäeva ajal. Koristamine ja pesu pesemine tunduvad küll ahvatlevad, aga see rikub töö efektiivsust. Ära ava õhtuti enam arvutikaant. Kui tööpäev läbi, pane see kuskile eemale ära, mitte ära jäta avatuna lauale, et saaksid vahepeal e-kirju vaadata. Kodukontoris võib tööd tegema ennast unustadagi – seega oluline on oskus ka piiri pidada.