Stress tapab libiidot: viisid, kuidas seksiisu tagasi saada

FOTO: Shutterstock

Stress ei mõjuta mitte ainult meie töö- ja igapäevaelu, vaid tilgub ka magamistubadesse. Nii võib ärevatel aegadel olla väga keeruline leida endas jõudu ja tahet linade vahel vallatleda. Õnneks on viise, kuidas oma libiidole uus hoog sisse saada, ilma et peaks meditsiin asjasse sekkuma.

Torontos tegutsev tervisespetsialist Kyle Buchanan rääkis väljaandele Global News, et stress on tõsine libiidotapja. «Kui su keha on pidevalt stressis, siis viimane asi, mida ta tahaks, on seks,» sõnab Buchanan.

Stress soodustab kehas nö stressihormooni kortisooli tootmist, mis omakorda takistab seksiga seotud hormoonide tootmist – nii libiido langebki.

Väljaandes BodyLogicMD avaldatud uuringust selgub, et 51 protsenti vastanutes on stressi tõttu hädas «surnud magamistubadega». Viimase väljendiga viidatakse seksivabale suhtele, mis võib kesta mõnest kuust mitme aastani. Stressi suurendab omavaheline kehv suhtlemine, inimesed muutuvad ärevaks ja kannatada saab enesehinnang, selgitab ka psühhoterapeut Heather Kent. «Enamasti polegi asi seksis, põhjus on suurem,» ütleb ta, viidates suhtlemisprobleemidele, ärevusele, depressioonile.

Stressiga on lihtsam hakkama saada, kui sa oled partneriga heas kontaktis. Hea mõte on käia regulaarselt kohtingutel ning mitte aega teile kahele ohvriks tooma. Võtke teadlik füüsiline puudutus fookusesse – näiteks kallistage igal hommikul enne tööle minekut.

Proovida võib ka looduslikke afrodisiaake ehk kireäratajaid, näiteks pistaatsiapähkleid, šokolaadi ja safranit.