Autode maailmas on niigi kurvad ajad - rahvast käib aina vähem ning kokkuhoidlikud brändid hoiavad näitustelt kokku. Rahvusvaheline Genfi autonäitus Šveitsis pidi aga sel aastal ürituse koroonaviiruse tõttu suisa ära jätma.

Vaatepilt messihallis on nukker, eriti kui seda võrrelda eelmisel aastal 89. korda toimunud üritusest osa võtnud rahvamassidega.

Aasta 2019:

7. märts 2019. 89. Genfi automess

FOTO: Via Www.imago-images.de/scanpix

...ja aasta 2020:

Palexpo näituseala 90. Genfi automessil, mis viiruse tõttu ära jäeti

FOTO: PIERRE ALBOUY/REUTERS/Scanpix

Aasta 2019:

7. märts 2019, Genfi automess

FOTO: Via Www.imago-images.de/scanpix

...ja aasta 2020:

Ära jäetud Genfi automess aastal 2020

FOTO: 7aktuell.de | Oskar Eyb via www.imago-images.de/imago images/7aktuell/Scanpix

Aasta 2019:

5. märts 2019, Genfi automess, Bugatti La Voiture Noire

FOTO: PIERRE ALBOUY/REUTERS/Scanpix

...ja aasta 2020:

Genfi automess 2020

FOTO: 7aktuell.de | Oskar Eyb via www.imago-images.de/imago images/7aktuell/Scanpix

Hoolimata sellest, et ürituse ära jätmise tõttu ei lubatud messialale ei publikut ega ajakirjanikke, ei jäänud sellest hoolimata ära aasta auto valimine. Uhke tiitli sai endale Peugeot 208.

Euroopa superminiks peetav auto on prantslaslikult pisike ja nunnu, kuid ometi on kapoti all peidus võimas mootor ning sõiduomadused olla väga dünaamilised. 208 on saadaval nii bensiini-, diisli-  kui ka elektrimootoriga.

Auto valis välja 58 tehnikaajakirjanikust koosnev žürii, finaali jõudis seitse marki, sealhulgas Tesla 3, Porsche elektriauto Taycan ja Fordi kompaktne maastikuauto Puma.

2. märts 2020. Frank Janssen kuulutab Genfi automessil välja aasta auto võitja, Peugeot 208.

FOTO: POOL/REUTERS/Scanpix

Veebistriimina eetris olnud üritusel oli aga üsna kõhe aura - nagu vaataks jalkamatši ilma publikuta, iseloomustas asja The New York Times. Tavaliselt on Palexpo saalis sellel puhul hordide viisi ajakirjanikke, kes naudivad suupisteid ja mekutavad veini juua. Sel aastal laiutasid tühjas saalis vaid seitse finaali jõudnud autot, mille ees kuulutas võitja välja žürii esimees Frank Janssen.