Mis juhtub su kehaga, kui kuu aega liha ei söö?

Liha toidulaualt pagendamine võib parandada nii tervist kui enesetunnet.

FOTO: Shutterstock

Kui otsustad kuuks ajaks liha söömisest loobuda, siis võid märgata, et su seedimine on paranenud ning sul on palju energiat. Või siis - oled hoopis väsinum kui tavaliselt. Kõik inimesed reageerivad toidule veidi erinevalt ning väga palju oleneb ka sellest, millega sa liha oma toidulaual asendad.

Kui oled inimene, kes sööb liha praktiliselt iga päev, siis ei tohi kindlasti seda lihtsalt oma taldrikult ära jätta, vaid saamata jäänud toitained tuleb lihtsalt saada mujalt. Tehes asendusi, mis sisaldavad valesid aineid või ei sisalda neid piisavalt, võibki lihapaastul inimene tunda ennast hoopis ebaterve ning väsinuna. Selle vastu aitab proteiinirikaste toitude söömine, näiteks soovitatakse energiataseme hoidmiseks süüa ube, pähkleid, soja, mune ning täisteratooteid. Seal leiduvad proteiinid aitavad kaasa ka lihaste taastumisele, immuunfunktsioonidele ning erinevate ainete transportimisele mööda keha.

Ent su halva enesetunde taga peale lihasöömisega (ajutise) lõpparve tegemist ei pruugi olla ainult proteiinipuudus. Liha on meie peamine raua-allikas, seega on oht rauavaeguse tekkeks. Õnneks on olemas sellised rauarikkad taimsed toidud nagu spinat, tofu, tume šokolaad ja läätsed, mis on lihale vähemalt selle toitaine poolest head asendajad.

Ka põletikunäitajad sinu kehas võivad alaneda, kui liha toidust eemaldad, seda eriti just siis, kui dieedis oli varem väga palju töödeldud lihatooteid nagu delikatess-vorst, peekon ja hot dog'id, mis sisaldavad suures koguses säilitusaineid. Selliste toitude ära jätmine leevendab valusümptomeid, erinevaid probleeme seedimisega ning kurnatust, mille parenemine on märgiks sellest, et su keha töötab paremini. Pole vahet, kas su põhjus liha söömise lõpetamiseks oli tervislik, eetiline või hoopiski eksperiment, siis täisteradest tehtud ning töötlemata toitude söömine aitab sul igal juhul tunda ennast paremini kui varem.

Kui sa pole täpselt kindel, kuidas liha söömist vähendada või lõpetada, siis soovitavad eksperdid erinevate toitainete osas konsulteerida arstiga, kes saab vajadusel võtta ka vereproove, et teha kindlaks vajalike ainete kogus su kehas. Siiski ei tasu lootma jääda, et muutused endast paari päevaga märku annavad. Toitumise muutmisest saadav kasu võib ennast ilmutama hakata alles peale mitme kuu möödumist, sest meie tervist, energiataset ning heaolu mõjutavad väga paljud erinevad faktorid, seega võib tegemist olla pikema protsessiga, vahendab Bustle.

Tagasi üles