Mis juhtub sinu kehaga, kui sa ei salli oma tööd?

FOTO: Shutterstock

Üks asi on halb päev töö juures, kuid kui ühest halvast päevast saab juba nädal või mitu, hakkab sinus kuhjuma tööstress, mis rikub tervise.

Enne veel, kui taipad isegi, et viga on sinu töös, saadab keha sulle signaale, mida tasub tähele panna.

Sa ei saa magada

Paar rahutut ööd pole midagi hullu, kuid kui unetus paistab juba kroonilisi mõõtmeid omandavat, on see märk sellest, et sinu tööstress on muutunud elu häirivaks. Üldjuhul ei tule uni kas üldse või ärkad keset ööd töömõtetega.

Sul tekivad peavalud

Lihased tõmbuvad keha kaitseks pingesse. Kui keha meelest on töökoht ohuallikas, lähevad tööl olles su lihased pingesse ning tekivadki kaela- ja peavalud, mis võivad migreenideks üle minna. Stressi füsioloogilised sümptomid avalduvad tihti just valu kujul.

Sul esineb üleüldist lihasvalu

Kui sa ei ole oma tööga rahul, on sul kogu aeg tunne, nagu võitleksid metsiku tiigriga. Ohtu tajudes ujutab su aju keha üle adrenaliini ja teiste stressihormoonidega. Pane ka tähele, kas kipud tööasjadega tegeledes näiteks hambaid kokku suruma.

Su vaimne tervis käib alla

Kui tööstress kasvab üle pea, võib see kaasa tuua ülesöömise ja depressiooni, mis omakorda muudab su tervisenäitajad veel kehvemaks. Samuti võib vaimset tervist mõjutada tööl kogetud ebavõrdne kohtlemine.

Sa jääd tihedamini haigeks

Kui sind tabab iga natukese aja tagant külmetushaigus, mõtle järele, mis tundeid su töö sinus tekitab. Paljud uuringud on tõestanud, et krooniline stress nõrgestab immuunsüsteemi, mistõttu oledki haigustele vastuvõtlikum.

Sul kaob huvi seksi vastu

See, kuidas oma aega veedad, peegeldab su väärtushinnanguid. Kui töö tuleb sinuga koju kaasa, võib suhe kannatada. Ebatavaliselt suur tööstress kahandab seksihuvi nii meestel kui ka naistel. Või on tagajärg lihtsalt see, et sul pole enam aega seksi jaoks.

Sa oled kogu aeg väsinud

See on selline väsimus, mida ei leevenda ükski uinak ega nädalavahetuse magamismaraton. Tugev tööstress tekitab nõiaringi, kus tunned end kogu aeg justkui ülepeakaela tundmatus vees olevat, sest töötad liiga palju ning see omakorda paneb sind veel rohkem töötama eksitavas lootuses veest välja saada.

Su seedimine läheb paigast

Seedehäired, kõhukinnisus ja puhitus on stressiga tugevalt seotud, sest stress mõjutab meie seedeelundkonda ja baktereid, mis omakorda mõjutab meie tuju.

Su isu muutub

Isud on seotud ajutegevusega. Tugevas stressiolukorras vallandab võitle-või-põgene- instinkt adrenaliini, mis käsib kehal seedetegevust aeglustada, et keskenduda ohu eest pääsemisele. Pikaajalise stressi käes koguneb sinu kehasse aga kortisool, mis kasvatab isu ning võib panna sind toidust lohutust otsima.

Kui avastad neid märke enda juures, on sul valida kolme lahenduse vahel: proovi aega maha võtta ja puhata, püüa muuta oma suhtumist või lahku töölt, mis sulle enam mingisugust rõõmu ei valmista. Oluline on tegeleda põhjuste, mitte sümptomitega.

Tagasi üles