Sisuturundus

Mida võiks teada beebi vannitamisest?

FOTO: Shutterstock

Kui see väike ime sinu käte vahel lõpuks on, võib olla keeruline mõista, kuidas küll teda ohutult riietada või vannitada. Ta on ju nii pisike! Pampers annab nõu, mida jälgida imikut vannitades.

Alusta ettevalmistustest. Enne vannitamist veendu, et kodus oleksid uksed ja aknad kinni, et välistada tõmbetuul. Pane valmis kuiv ja puhas rätik, et vannitamise lõpus oleks kohe võimalus laps korralikult kuivatada. Ära pane last vanni siis, kui vesi voolab, sest vee temperatuur võib järsult muutuda. Vannivee temperatuur võiks lapse vettepaneku ajal olla vahemikus 36–38 kraadi. Kontrolli temperatuuri veetermomeetriga. Pea meeles, et lapse reaktsioonid on samuti olulised – mõnele lapsele sobib soojem, teisele jahedam vesi. Liiga kuum vesi koormab imiku organismi.

Last vanni pannes hoia ühe käega lapse selga ja pead, teine käsi hoia lapse õlapiirkonnas. Nii on lapsel käed ja jalad liigutamiseks vabad. Libista laps ettevaatlikult jalad ees vette, et ta saaks veega kohaneda. Kui kogu keha on vannis, hoia ka beebi õlad vees, et tal külm ei hakkaks.

Puhastusvahendite kasutamine esimestel elukuudel pole vajalik. Puhtast veest ja pehmest pesukäsnast piisab. Kindlasti tasub vältida seepe, mis võivad kahjustada beebi naha loomulikku mikrofloorat. Kui soovid siiski lisaks mõnd vahendit kasuta, vali kõige beebi- ja loodussõbralikum variant. Kui soovid vannivees veel midagi kasutada, konsulteeri lastearstiga. Pane tähele, et beebi pea pestakse viimasena, et vältida üleliigset soojuse kadu. Kogu vannitamine võiks alguses kesta pisut alla 10 minuti.

Pärast vannitamist kuivata beebi kohe ja pane ta riidesse. Vannitamise aeg võiks jääda õhtusesse aega, umbes pool tundi enne viimast toitmist ja magamaminekut. Vann aitab lapsel lõõgastuda ja rahuneda. Esimestel elukuudel, mil laps veel ei rooma ja väga mustaks ei saa, piisab 2–3 vannikorrast nädalas. Käsi, suguelundeid ja nägu tuleks siiski iga päev korralikult puhastada. Kui laps aga vanni ja vett naudib, võib pesemisrõõme nautida ka sagedamini.

Tagasi üles