Sisuturundus

Kuidas sünnituseks valmistuda?

FOTO: Pexels

Lapse sünd võib pereelu pea peale keerata, sest küsimusi on nõnda palju. Siiski saab naine ise palju ära teha, et uueks ja ilusaks eluetapiks nii emotsionaalselt kui ka füüsiliselt paremini valmis olla.

Ettevalmistused beebi sünniks algavad ämmaemanda juures, kes on naisele heaks ja usaldusväärseks toeks. Lisaks sellele, et ämmaemand mõõdab naise emaka kasvamist, hoiab silma peal kaalutõusul, kuulab tita südamerütmi, suunab naise vajalikele uuringutele ning aitab nende tulemusi «lugeda», on ta naisele toeks erinevates lapseootusega seotud teemades orienteerumisel. Visiit ämmaemanda juurde võib olla vahel isegi nagu teraapiline seanss, sest ämmaemand küsib kindlasti sinu meeleolu ja stressitaseme kohta või uurib, mis tundeid sünnitus ja lapsesaamine sinus tekitab. Raseduse alguses toimuvad visiidid kord kuus, kuid raseduse kasvades ning vajadusel tihedamini. Päris raseduse lõpus tuleb naisel ämmaemanda juures käia kord nädalas.

On võrdlemisi tavaline, et naine tunneb sünnituse ees veidi ärevust, kuid üldjuhul aitab hirme maandada see, kui hakata end teadlikult ette valmistama. Juba varakult tasub silmaringi avardada lapseootuse, sünnituse ning lapse hoidmise ja hooldamisega seotud teemades – lugeda erinevat kirjandust või vaadata filme. Kindlasti tasub seejuures olla allikakriitiline ning hea mõte on küsida ämmaemandalt või naistearstilt soovitusi. Kui hirm on ikkagi kasvanud juba nõnda suureks, et sellega enam ise hakkama ei saa, siis tegutsevad sünnitusmajade juures raseduskriisi nõustajad, kes jagavad professionaalset nõu ja tuge.

Kahtlemata on ettevalmistumisel abi sellest, kui osaleda sünnitusmajade juures toimetavate perekoolide tegevuses. Eriti tore on see, et loengutes saab osaleda koos partneriga ning uueks eluetapiks koos valmistuda. Seal pakutakse erinevaid loenguid alates sellest, millised on naise õigused ja lapse sünniga seotud seadusandlus kuni rasedate ja imetavate emade õige toitumiseni ning tugiisiku rollini sünnitusel. Perekoolides toimuvad ka mitmesugused treeningud. Näiteks saab käia rasedate joogas või vesivõimlemises ning pärast tita sündi imikute ujutamises ja massaažis.    

Kui naine on enne rasedust harjunud regulaarselt trenni tegema, siis võib sellega lapseootuse ajal julgelt jätkata. Siiski tasub oma keha tähelepanelikumalt jälgida kui tavaliselt ning kui tundub, et koormus on liiga suur, siis rahulikumalt võtta. Kindlasti võiks mõned korrad osaleda spetsiaalselt rasedatele mõeldud treeningutes, kasvõi juba sellepärast, et teada, millised harjutused on lapseootuse ajal turvalised ning mida tasub pigem vältida.

Näiteks ei tohiks naine end raseduse ajal väga intensiivselt tahapoole kallutada ning selg peaks olema korralikult fikseeritud. Väga kasulik on rasedatele ujumine, kuna vees ei avalda suurenenud kaal kehale liigset koormust, samuti võiks iga lapseootel naise päevakavasse kuuluda mõõduka tempoga jalutuskäik värskes õhus. Tegelikult ei ole beebiootuse ajal kuidagi vastunäidustatud ka kerge jõusaalitrenn ning kõige tähtsam on ikkagi see, millise koormusega oli naine harjunud enne rasedust. Niipea kui tunned trenni tehes väsimust või ebamugavust, jäta tegevus pooleli ja puhka.  Füüsiline koormus raseduse ajal on väga oluline, kuid see pole kindlasti aeg uute isiklike sportlike rekordite saavutamiseks.

Lapseootuse ajal on väga oluline pöörata tähelepanu toitumisele. Kui toidulaud on täisväärtuslik ja mitmekesine, siis ei ole tegelikult vaja vitamiine lisaks võtta, pigem tasub sellele kuluva raha investeerida kvaliteetsesse toitu. Siiski on mõned toidud, mida raseduse ajal tasub vältida. Näiteks ei tasu süüa toorest kala ja liha, tooreid mune, hallitusjuustusid ning salati ning puu- ja juurviljad tuleb enne suhu pistmist korralikult ära pesta, sest nende kaudu on suurem risk saada ohtlikke nakkushaigusi põhjustavaid baktereid.

Ettevalmistumise ABC

  • Külasta regulaarselt ämmaemandat ning ära pelga temaga rääkida ka emotsionaalsetest teemadest, mis sul võivad olla seoses sünnitusega tekkinud
  • Avarda oma silmaringi ning loe teemakohast kirjandust
  • Osale perekooli loengutes ning võta sinna ka oma partner kaasa
  • Toitu tervislikult ja mitmekesiselt, kuid väldi toorest liha ja kala, tooreid mune ning hallitusjuustusid
  • Osale spetsiaalsetes rasedatele mõeldud treeningutes, nagu näiteks joogas või vesivõimlemises
  • Ole rahulik ja naudi lapseootust
Tagasi üles