Boss karjub, kolleeg klatšib? 6 märki, et su töökeskkond on toksiline

FOTO: Shutterstock

Paljud inimesed veedavad oma päevi töökohal, aru saamata, miks nad on õnnetud – kõik justkui peaks olema ju hästi, leib on laual ja tööd jätkub. Kuid põhjus võib peituda töökeskkonnas.

Marcel Schwantes, kes on ise lahkunud töökohalt just seetõttu, et õhkkond ei kannatanud seal kriitikat, on väljaandes INC kogunud kokku kuus märki, et ka sinu ametipostiga võivad olla samad lood.

  1. Juhid näevad ainult halba, mitte head. See on eriti tõene toksilise juhtimisstiili juures. See pärsib moraali ning pigistab töötajatest elumahlad välja. Keskendutakse ainult sellele, mis on halvasti ning väga harva – kui üldse – antakse positiivset tagasisidet.
  2. Töö/eraelu tasakaal on unistus. Kui inimesed peavad oma eraelu töö nimel ohverdama, on asjad halvasti. Kas su töönädal on üle 50 tunni? Sul pole üldse aega puhkuseks? Sa pead olema kättesaadav 24/7?
  3. Ülemused poevad ülespoole ja löövad allapoole. Toksilised juhid võivad omaenda juhtidega olla kenad ja neile alluda, kuid oma alluvate suunas näitavad nad oma tõelist, kurja palet.
  4. Tööõhkkond on toksiline. See tähendab, et inimesi ahistatakse ning hirmutatakse, nad ei julge vastu astuda, kuna kardavad oma kohast ilma jääda. Siia alla käib ka igasugune töökius.
  5. Klatšimoorid ei vaiki. Kui töötajad on õnnetud, elavad nad sageli välja seda klatšides ning kolleege maha tehes.
  6. Brutaalne sisemine olelusvõitlus. Toksilistes töökohtades ässitatakse kolleege teineteise vastu ning sunnitakse neid vaat et vereni võistlema. Samas seatakse neile ebamõistlikke ootusi ning tiimisaavutuste asemel keskendutakse individuaalsetele võitudele ja muidugi eriliselt ka kaotustele.

Kui miski tuleb siit tuttav ette, siis on tark esimese asjana kõik juhtunu dokumenteerida, juhul kui on võimalik pöörduda personaliosakonna poole. Isegi kui personaliosakond ei saa aidata, tulevad need tõendid töökomisjonivaidlustes kasuks. Püüa panna paika ka isiklikud piirid ning neist kinni hoida. Ära mine asjadega emotsionaalselt kaasa ning pea meeles, et mitte sina pole probleem.

Tagasi üles