Kas unetus võib inetuks teha?

FOTO: Shutterstock

Iga neljas naine magab norskava mehe pärast kolm tundi vähem. Vastne uuring näitab, et palju naised saavad liiga vähe magada ega tunne end mitte ainult kurnatuna, vaid ka vähem atraktiivsena.

Mida õndsamas olekus mees kõrval nohiseb ja norskab, seda meeleheitlikumalt keerab  naine voodis end ühelt küljelt teisele.

Briti vooditootja eesmärk uuringut tellides oli välja selgitada, kuidas on Ühendkuningriigis lood unekvaliteediga. Lood naistega polnud kuigi rõõmustavad. 

Järgmine ebaõiglus

Igal teisel naisel on selle küsitluse kohaselt tunne, et ta ei saa oma elus kunagi piisavalt magada. Iga kolmas naine ärkab igal öösel üles — meeste puhul on see nii vaid kahel kümnest. Neljandik naistest ütles, et süüdi on mehe norskamine. 14 protsenti naistest ütles, et alati peavad nad öösiti väikeste laste pärast üles tõusma ja hoolt kandma, sel ajal kui partner magab rahulikult edasi.

Nii on naised tundidekaupa mittevabatahtlikult üleval. 22 protsenti küsitletud naistest ütles, et nende partneri norskamine segab neid kas uinumisel või äratab keset ööd üles. Nii tuleb kokku kolm tundi unevõlga.

Kui iga päev jääb kolm tundi und puudu, siis on aastaseks puudujäägiks 45 päeva öörahu. Teadmine, et uni on meie kehale ja vaimule kõige olulisema tähendusega, ei tee ka asja kergemaks.

Tulemus: inetu ja pahas tujus

Lisaks pikaajalisele toimele kehale, vaimule ja hingele on unepuuudusel ka vahetud tagajärjed.

21 protsenti naistest, kes ütles, et saab liiga vähe magada, tunneb end seepärast vähem eneseteadliku ja isegi inetumana. 21 protsendil oli probleeme tervisliku toitumise ja oma positiivsetest harjumustest, sealhulgas dieedist kinnipidamisega. Kolmandik tundis koguni masendust.

Arst hoiatab

«Lühiajaliselt võib unepuudus tekitada keskendumisraskusi, ärrituvust ja kurbust,» kõneles dr Sarah Davis briti päevalehele The Sun.

«Ka otsuste tegemine on niimoodi keerukam, seega langetatakse valesid otsuseid. Pikapeale võib krooniline unepuuudus tekitada terve rea terviseprobleeme, näiteks II tüübi diabeeti ja südamehaigusi.»

Lihtsaim lahendus on eraldi voodid — see pole küll romantiline, ent mõnede jaoks siiski parim viis, kuidas paremini magada, kirjutab Fit For Fun.

Tagasi üles