Kas õun päevas hoiab tõesti arsti eemal?

FOTO: Marcin Kościółek / PantherMedia / Scanpix

Kes meist ei teaks väljendit «õun päevas hoiab arsti eemal»? Vaatame järele, kas sellel on tõepõhi all. 

Rääkides tervislikest snäkkidest, ei leidu naljalt õunast paremat vilja. «Õunad on banaanide järel teised kõige enam tarbitud puuviljad põhjusega,» sõnab toitumisspetsialist Alex Caspero, viidates õunte heale hinnale, maitsele ja tervislikkusele.

Ühes õunas on keskmiselt 95 kalorit, 25 grammi süsivesikuid, 19 grammi suhkrut ja neli grammi kiudaineid. Kuigi suhkrusisaldus on õuna kohta üpris suur, soovitab Caspero meeles pidada, et tegemist pole sama suhkruga, mis Kit Kati šokolaaditahvlist tuleb.

Õunas leiduvad kiudained aitavad hoida veresuhkru taseme kontrolli all. Kui lisada õunale veel maapähklivõid, saad snäki, mis annab kehale kütust pikaks ajaks.

Ühe keskmise õuna söömine päevas annab sulle ligikaudu 14 protsenti päevasest A-vitamiini vajadusest ja 11 protsenti päevasest C-vitamiini vajadusest, vahendab Women'sHealth.

Väljaandes Journal of Functional Foods avaldatud uuring leidis, et regulaarne õunte söömine aitab tänu kiudainete sisaldusele vähendada ka ülekaalulisusele kaldumise riski. Lisaks sisaldavad õunad ka rikkalikult kvertsetiini, mis on põletike ja südamehaiguste vastu võitlev flavonoid.

Tagasi üles