Kuidas mõjutab magamine sinu keha?

FOTO: pexels.com

Kehv uni võib avaldada mõju tervele sinu kehale. Sellepärast soovitataksegi magada vähemalt kaheksa tundi ööpäevas. Kuidas siis mõjutab uni täpsemalt meie keha?

Silmad

Neil, kes ei saa oma uneaega korralikult täis magada võivad tekkida ka erinevad silmaprobleemid, näiteks silmad on rohkem rippuvamad, silmad on punased, paistes ja tumedad. Kui sa ei saa korralikult enda und täis magatud, siis võivad silmadele tekkida ka spasmid ja tõmblused, kuigi need sümptonid ei mõjuta nägemist on need siiski häirivad. 

Nina

Vähene uni võib olla ka põhjus, miks sa oled pidevalt nohune. Põhjus on väga lihtne, nimelt kui sa magad, siis tugevdab sinu keha immuunsüsteemi, nii et kehas olevad rakud ja valgud aitavad võidelda erinevate haigustega, näiteks nohu, gripp. Vähene uni häirib aga immuunsüsteemi toimimist ja nii ei tee ta korralikult oma tööd. 

Süda

Normaalse une korral langeb ka vererõhk, kui und jääb väheseks, siis võib vererõhk hoopis tõusta ja see võib viia erinevate südamehaiguste ja insuldi tekkeni. Pidevate hingamisraskuste korral võivad tekkida ka suured vererõhu kõikumised ja see võib samuti aidata kaasa kõrge vererõhu tekkele. 

Kaal

Vähene uni võib põhjustada ka kaalutõusu, mis omakorda võib suurendada söögiisu teket. Hormoon leptiin tekitab näljatunnet ja hormoon greliin tekitab söögiisu, seetõttu võib hakata ka kaal suurenema. 

Nahk

Magamine aitab taastada ja uuendada inimese rakke. Vähene magamine võib suurendada stress- ja põletikuhormoonide taset, ning see omakorda võib halvendada sinu näonahka, tekitades aknet või muid nahahaigusi. Vähene uni süvendab ka kortsude teket, kirjutab livestrong.

Tagasi üles