Need 5 kalorilõksu varitsevad just suvel

FOTO: Artem Beliaikin / Pexels

Enamasti seostatakse suurt ja vältimatut kalorihulka küll jõuludega, ent ka suveajal on nii mõnedki püünised meie jaoks üles seatud.   

Ühest küljest peaks suvel justkui bikiinifiguur alati käepärast olema, teisalt pakutakse just suvel igal sammul ja üritusel kõikvõimalikke ahvatlusi maitsepungadele. 

Loomulikult pole vaja end nautimisega tagasi hoida, ent kui küsid endalt, miks su lemmikšortsid on üleöö väikseks jäänud, siis leiad allolevatest kalorilõksudest pahategija suure tõenäosusega üles. 

1. Suhkrune värskendus

Jääkülmad karastusjoogid lubavad kiiresti maha jahutada, aga ka kaloreid tuleb robinal — ükskõik kas koolast, limonaadist või multivitamiinimahlast — vähemalt 100 kalorit klaasi kohta saab ikka kätte. 

2. «Kerge» lõuna 

Kuumade temperatuuridega ei isuta paljusid soe toit. Sel juhul tundub värske salat meeldiv ja figuurisõbralik vaheldus. 

Ometi on valmis salatikastmed enamasti väga suhkru- ja rasvarikkad. Lisame veel garneeringuks veidi saiakuubikuid, juustu ja pähkleid ning ongi toit vähemasti sama kaloririkas kui krehvtine soe praad. 

3. Külm kohvipaus

Ühelgi aastaajal ei jooda nii palju jääkohvi kui suvel, sest kes see ikka kuumaga kuuma tahab. Ometi on jääkohvi kõrvalosatäitjaks väga sageli kreemjas vanillijäätis (pluss vahukoor, siirupid ja kondenspiim) ning 200 kilokalorit on jälle nagu varnast võtta.

Rikkaliku jäätisepalli asemel saab kohvi jahutada ka jääkuubikutega, millele on lisatud veidike vanillisuhkrut ja külma (mandli-)piima.   

4. Toostid päikeseloojangul

Mis saakski kaunim olla, kui kuldses õhtupäikeses koos sõpradega istuda ja klaase kokku lüüa?! Siiski tuleks meeles pidada, et sellised suvetundest küllastunud kokteilid nagu näiteks Piña Colada sisaldavad 400 kalorit klaasi kohta. 

Ka klaasike õlut (129 kcal pudeli kohta) või vahuveini (160 kcal klaasi kohta) nihutab sind unelmate kehast kiiresti kaugemale. 

5. Lõputud grillipeod

Grilliõhtud suvel on umbes sama nagu piparkookide küpsetamine talvel. Aga juba 100 grammi grillvorstikesi lisab su kehakontole 330 kalorit.

Vorstides ja teistes liha poolfabrikaatides on ka palju küllastunud rasvhapped, mis aitavad rasvapolstrit juurde võluda.  

Kanas ja kalas on ligi poole vähem kaloreid. 

Veel parem oleks liha asemel köögivilja grillida, näiteks šampinjonivardaid ja suvikõrvitsa- ning baklažaaniviile (vürtsitatud soola, pipra ja punega) valmistada. 

Allikas: Fit For Fun

Tagasi üles