Miks peaksid rasedad kirsse sööma?

FOTO: Pixabay / Pexels

Kirsid on tõelised superviljad, kui asi puudutab tervislikke toitaineid. Üks toitaine muudab need viljad aga eriti kasulikuks just tulevastele emadele. 

Kirsid ja suvi käivad kokku. Ükskõik kas sööd pigem magusaid või hapukirsse, mõlemad annavad kehale C-vitamiini. 100 g kirsse sisaldab kaksteist kuni viisteist milligrammi C-vitamiini. 

Kirssides on aga ka rikkalikult selliseid mineraalaineid nagu magneesium, kaltsium, raud ja fosfor. Seega saab kogu organism sellest kasu. 

Ja miks peaksid just rasedad kirsse sööma? On ju teisigi puuvilju, mis varustavad vitamiinide ja mineraalidega. 

FOTO: Pexels

Foolhape beebi arenguks

Võlusõnaks on foolhape. Tegu on B-vitamiiniga ( ehk M-vitamiin ehk B₉-vitamiin ehk B₁₀-vitamiin ehk B₁₁-vitamiin ehk Bc-vitamiin), mis on tähtis nii raku kasvamisele, raku jagunemisele kui DNA ülesehitusele. Kõik need on terve beebi arenguks üliolulised.  

Juba 200 grammis magusates kirssides on tubli 100 mikrogrammi foolhapet. Täiskasvanu katab sellega hea kolmandiku soovitatavast päevakogusest. 

Rasedad peaksid aga topeltkoguses foolhapet manustama — seega 600 mikrogrammi päevas. Et see kogus kätte saada, on hapukirsid isegi tõhusamad, kuna sisaldavad rohkem foolhapet. 200 grammi hapukirssidest saab 150 mikrogrammi foolhapet.

Allikas: Fit For Fun

Tagasi üles