Tee endale puhkus mugavaks ja soodsaks! 5 asja, mida peaks teadma välismaal autot rentides

FOTO: Shutterstock

Rendiauto annab välismaal puhkust nautides hindamatu vabaduse, aga võib kaasa tuua ka sadu eurosid ootamatuid kulusid.

Kuidas autot rentides säästa ja end petturite eest kaitsta? Väärt nippe jagab Andreas Mäll kodumaisest autorendifirmast Autocar Autorent.

Kuulus või kummaline?

Pakkumisi võrreldes tekib alustuseks tahtmine eelistada soodsaimat hinda. See on igati mõistetav, kuid reeglina tuleb odavaim sõiduk täiesti tundmatust firmast. Tundmatu firma puhul on oht sattuda vahendajate otsa, kes lõpuks ise millegi eest ei vastuta.

Samuti kaasnevad soodsamate hindadega suured tagatisrahad, mis krediitkaardilt broneeritakse. Pole kindel, millal ja kas üldse broneering hiljem ka vabastatakse, sest ikka ja jälle levib lugusid sellest, kuidas tagantjärele on leitud põhjus mingit kompensatsiooni nõuda.

Kõlab klišeena, kuid kindlam on eelistada suuri ja tuntud autorendifirmasid, sest nendega sõlmitud kokkulepped kehtivad suurema tõenäosusega. Ka probleemide korral on asjaajamine veidi lihtsam, sest ettevõte ei kao üle öö pildilt.

Alati ei peagi kallist kindlustust ostma

Üks autorendifirmade viis raha teenida on kõiksugu kindlustuste müük. Hinnad on reeglina üsna soolased. Seetõttu tasub erinevad variandid hoolikalt läbi kalkuleerida.

Tavaliselt on kõige kindlam minna täiskaskokindlustuse teed, mis tagab kindlustusjuhtumi korral omavastutuse 0 eurot. Väga paljude rendifirmade puhul tasub täiskasko osta juba seetõttu, et see vabastab kopsaka tagatisraha maksmisest. Kui sa kindlustust ei võta, pead ca nädalase rendiperioodi puhul arvestama tagatissummaga suurusjärgus 1000 €, mis broneeritakse sinu krediitkaardilt nädalaks kuni kaheks pärast auto tagastamist. Itaalias on ette tulnud suisa 3000 € suurust tagatisraha, mis tagastati kahe kuu pärast.

Eriti nõrgas positsioonis on need kliendid, kes plaanivad auto tagastada väljaspool autorendi tööaega. Kui ise juures ei ole, võidakse vabalt kaela määrida kahjusid, milles sina kuidagi süüdi pole. Täiskasko puhul seda ohtu ei ole ning sageli ei kulu tagastamisjärgsele ülevaatusele rohkem kui paar minutit. Isegi rendiperioodil lisandunud väiksed täkked ei huvita kedagi – ja täketeks-mõlgikesteks tuleb näiteks Lõuna-Euroopas liigeldes nagunii valmis olla.

Kui rendiperiood on pigem pikk, võib mõistlikum olla hoopis omavastutusega kaskokindlustus. Omavastutus võib osutuda soodsamaks kui täiskasko hind. Kindlasti tasuks üle vaadata ka enda reisikindlustuse tingimused. Paremad reisikindlustused sisaldavad juba ka rendiauto kaskot, mille omavastutus on veelgi väiksem. Sel juhul pole rendifirma täiskaskol mingit mõtet.

Lisad, millest võib loobuda

Lastega reisides pööravad hoolsad vanemad laste turvalisusele suurt tähelepanu. See on muidugi teada ka autorendifirmadele, kes selle pealt mõnuga raha teenivad. Laste istumisaluste ja turvatoolide rendi eest küsitakse teinekord röögatuid summasid. Kusjuures varustus ise on odavat sorti. Pigem tasub sellest lisast loobuda ja osta samaväärne turvatool/istumisalus lähimast supermarketist. Isegi kui pärast reisi tooli ära kingid, oled suure tõenäosusega ikka plussis.

Teinekord pakub autorendifirma lisatasu eest garantiid, et laenutusse saabudes saad täpselt sellise klassi sõiduki, mille valisid. Tavatingimused sätestavad üldjuhul, et kliendile antakse kas soovitud klassi auto või „parem“. Kui parema all peetakse silmas 7-kohalist, aplalt bensiini rüüpavat maasturit, siis säästliku mootori ja väikeste gabariitidega auto tellinule tähendab see suurt pettumust. Sellise olukorra vältimiseks tundub pakutav lisa ju mõistlik. Reaalsus on aga see, et kui vastavat autot ikkagi anda pole, tuleb leppida suurema autoga. Lisatasu küll tagastatakse, aga meelehärmi see ära ei võta.

Lisad, mis tasuks juurde osta

Eestis tasulisi kiirteid pole, aga nii mujal Euroopas kui ka USAs on neid palju. Mõistagi on kiirteedel sõitmine tasuline. Autorendifirma võib soovitada soetada kiirteedel liiklemise passi. Kui plaanid palju ringi sõita, on see igal juhul mõistlik. Ajaline võit võrreldes tasuta ja oluliselt aeglasema liiklusega teedel kulgemisega on väärtuslikum kui teemaksudele kuluv raha.

Kui seltskonnas on juhiloaga reisijaid rohkem kui üks, tasub lepingusse lisada lisajuht (kui seda juba paketis ei sisaldu). Pisteliselt seda, kes ja millisel ajahetkel roolis on, ei kontrollita. Probleemid ootavad ees aga õnnetuse korral. Kui juhiistmel istub õnnetuse hetkel selleks mitte volitatud isik, siis kindlustused ei kehti.

Kas kõik see peab paika ka Eestis autot rentides?

Eesti liiklusega kursis oleval inimesel ei tohiks kodumaal autot rentides suuri dilemmasid tekkida. Ehkki liiklus pole nii hullumeelne nagu suurlinnades, tagab täieliku meelerahu ikkagi ainult 0-eurose vastutusega lisakindlustus.

Erinevaid pakkumisi võrreldes ole aga ekstra tähelepanelik, sest kõige soodsam pakkumine ei pruugi olla see, mis algselt näis. Mõni rendifirma on kliendi võitmiseks näiteks „unustanud“ pakkumisele lisada käibemaksu. Vaata üle ka võimalikud päevase läbisõidu piirangud. Kui juba sõit Tallinnast Võrru lubatu sisse ei mahu, kuid sinul on tarvis sõita rohkem, hakkab hind, millega algselt arvestasid, jõudsalt paisuma (sest iga lisakilomeeter on rendifirma poolt maksustatav).

Eestis on autorendi teenusepakkujate hulgas üha rohkem eraisikuid. Neilt autot rentides peaksid arvestama, et nad ei pruugi olla tehnilise rikke või õnnetuse korral (kohe) kättesaadavad, rääkimata asendusauto või piisava klienditoe tagamisest. Alati on erandeid, ent negatiivseid emotsioone on hõlpsam ennetada tuntud tegijatega.

Tagasi üles