4 nõuannnet, kuidas küpsetamisel kaloreid vähendada

FOTO: Pexels

Koogid, keeksid ja küpsised ei pea alati meeletult rammusad olema, et hästi maitsta. Paari kavala võttega saab kaloreid küpsetamisel edukalt vähendada. 

1. Vähenda suhkrukogust 

Vanaema retseptis on must valgel kirjas: marmorkoogi jaoks on vaja täpselt 200 grammi suhkrut. Aga tegelikult? Enamasti saab ka vähemaga hakkama. Kook maitseb sama hästi ka siis, kui lisad tainasse 100 grammi suhkrut. 

2. Kasuta või-alternatiive 

Kas oled koogiküpsetamisel proovinud võid avokaadoga asendada? Ei? Siis on viimane aeg seda proovida. Avokaado teeb taina õhuliseks ja sisaldab tervislikumaid rasvu kui või või margariin. Asenda järgmisel küpsetamisel või osaliselt rohelise viljaga. 

3. Küpseta jogurtiga

Paljud küpsetusretseptid ei saa ilma piima või kooreta hakkama. Muidugi võib täispiima asemel vähendatud rasvasisaldusega tooteid kasutada, kuid sama hea ja isegi tervislikum altenatiiv on jogurt. Eriti arukas on küpsetada Kreeka jogurtiga. Asenda piim või koor vahekorras 1:1 jogurtiga. Nii saad tervislikus koguses valku ja lisaks kooginautimisele oled ka midagi oma lihaste heaks teinud. 

4. Kasuta köögivilju

Porgandikooki on enamasti kõik söönud. Sama hästi võib aga kooki küpsetada ka suvikõrvitsa, hariliku kõrvitsa või bataadiga. Köögiviljade eeliseks on see, et tainasse ei tule nii palju jahu lisada ja ühtlasi saab tainas mõnusat mahlakust. Seega toetab tervist ja on magus. Ning ei mingeid süümepiinu nautimisel!

Tagasi üles