Eesti Muusikaauhinnad 2020

Nende toitude söömine aitab stressiga toime tulla

FOTO: www.pexels.com

Kas sa tunned end viimasel ajal kuidagi pinges ja stressis olevat? Proovi siis neid toite.

Tervaviljad ja süsivesikud

Süües pruuni riis, kaerahelbeid ja täisteraleiba ning muid süsivesikud näiteks nagu tärkliserikad köögiviljad ja kaunviljad aitavad need võidelda stressiga, vabastades ajus «õnnehormoonid». Kindlasti tuleks vähendada saia ja teiste nisujahu toodete söömist, sest need ainult süvendavad stressi teket. 

Šokolaad

Tume šokolaad vähendab stressi ja ärevustunnet, suurendades seetõttu üldist heaolutunnet. Tume šokolaad sisaldab ka magneesiumi, mis arvatavasti aitab lõõgastuda ja parandab meeleolu. 

Omega-3 rasvad

Omega-3 rasvad aitavad vähendada ärevust ja depressiooni. Omega-3 leidub näiteks chia seemnetes, omega-3-rikastatud munades, veiselihas ja kalas.

C-vitamiin

C-vitamiin ei ole mitte ainult mõeldud vaimse stressi ja halbade meeleolude vastu võitlemiseks, vaid see aitab kaasa ka füüsilisele stressile. C- vitamiini leidub värskes puu ja köögiviljas, näiteks paprika, brokkoli, tsitruselised ja maasikad.

Taimetee

On avastatud, et erinevad teed ja nendes olevad aroomid aitavad vähendada ärevust, mis tagab parema une ja parema stressijuhtimise. Näiteks lavendlitee lõhn vähendas stressi poolt põhjustatud ärevust, mis viitab sellele, et see soodustab üldiselt suuremat lõõgastustunnet ja vähem vaimset stressi. Kummel aitab parandada unekvaliteeti. Stressi vähendamiseks proovi juua näiteks lavendli-, piparmündi-, kummeliteed, kirjutab msn.com. 

Tagasi üles