Kuidas panna kohvi juues aeg enda kasuks tööle?

FOTO: Renato Abati / Pexels

Kohvipaus suvalisel ajahetkel kõlab küll igati meeldivalt, kuid palju kasulikum on kohvi juues arvestada kehakellaga, et lõigata maksimaalset kasu. 

Kes mõtleb, et tass kohvi kohe pärast ärkamist annab just selle õige rütmi, paneb mööda. Enamik inimesi teeb seda, muide. Õige aeg kohvipausiks on aga hoopis teine.

Kui ärkad umbes kella kuue ja seitsme vahel hommikul, siis on optimaalne aeg kohvijoomiseks kell kümme hommikul. Selgitus on lihtne: pärast ärkamist toodab meie keha suures koguses kortisooli, stressihormooni, mis aitab meil virguda. Kui vahetult pärast ärkamist alustada ühtlasi kofeiini manustamist, annab see kehale signaali, et tuleks moodustada vähem kortisooli ja nii katkestatakse tema loomulik töö ehk meie äratamine. 

Hästi ajastatud kohvijoomisel on aga teisigi positiivseid omadusi, mis tihti jäävad märkamata.  

1. Pööra tähelepanu õigele ajale

Parimateks ajavahemikeks, mil kohvipausi pidada, öeldakse olevat kell 10-11.30 ja kell 14-17. Neil aegadel ei tegele meie keha kortisooli moodustamisega.  

2. Kasulik meelespea

Kui pärast teatud kindlat sündmust tarbida umbes 200 mg kofeiini, jääb see sündmus sulle suurema tõenäosusega meelde, sest kofeiin aitab ennetada hajevil meelt.

3. Uni + kohv = energiatootmine

Kes on väsinud ja kel pärastlõunal veidi aega, tukastab väheke diivanil. Kellel pole nii palju aega, võtab tavaliselt tassi kohvi. Sealjuures oleks aga mõlema tegevuse ühendamine ülivõimas kombinatsioon. Kuna kohvis sisalduval kofeiinil kulub 30 minutit kuni toimima hakkamiseni, tasub pärast tassi kohvi pool tunnikest magada, et saada kätte ülim puhkuselaks.  

4. Paremad sporditulemused

Kui tahad kauem joosta, kiiremini ujuda või kaugemale hüpata, siis joo 60 minutit enne sportimist kohvi. See soodustab paremaid tulemusi ja alateadlikult ka motivatsiooni. 

Allikas: Brigitte

Tagasi üles