Sisuturundus

Kuidas peaks end hoidma vormis väikelaste ema?

Ühendamas pere ja aktiivsuse

FOTO: Picasa

Vormis püsimine ja kehakaalu stabiilsena hoidmine on elukestev teema, mida mõjutavad paljud aspektid meie elus: tööstress, perekondlikud mured ja rõõmud, laste saamine, geneetika, tahtejõud ja iseloom. Sageli tekitab kehakaal muret väikeste laste emadel, kes sooviksid saada raseduse-eelsesse vormi, aga ei oska ega jõua justkui ühestki otsast alustada. Nõu annab Sinu Arst Tervisestuudio personaaltreener Eric Brauer.

„Tervislikult kaalus püsimine on pikaajaline tegevus, millega tegelemiseks peab olema lisaks suurele soovile ka piisavalt aega ja energiat. Väikeste laste vanematel ei ole aga enamasti liiga palju aega enese jaoks,” nendib personaaltreener, kelle sõnul on seetõttu oluline olukorda rahulikult suhtuda ja kiireid tulemusi mitte oodata.

Nii soovitab ta noortel pereemadel, kellel on kaalualandamise ja vormisaamise mure, esmalt mõelda, kus etapis nad hetkel oma elus asetsevad? Mis on nende jaoks kõige olulisem? Kui lapsed on alles pisikesed, vajavad nad oma vanemad enda lähedale, aga kuidas pöörata neile piisavalt tähelepanu, kui ema on magamatusest, trennis rassimisest ja dieedipidamisest pidevalt väsinud?

„Kui õige tähtsam on mitte üle mõelda, püüda vähem kontsentreeruda kaalunumbrile ning mõista, et iga asja jaoks on oma aeg. Inimesed õnnestuvad oma asjades siis, kui neil on sellega tegelemiseks aega. Pisikeste laste emad peavad võib-olla veidi kannatama, kuni lapsed on iseseisvamad,” annab Brauer nõu, lisades, et samas saavad noored emad teha oma kehale suure teene, alustades treenimisega tasapisi, leides sportimiseks aega 1-2 korda nädalas ja treenides vastavalt hetkeseisule: puhanuna rohkem, väsinuna vähem.

See on suurepärane võimalus kasutada ära see etapp oma elus, kus 100% vormi saamisele pole võimalik pühenduda, oma keha, lihaste ja mõtete ettevalmistamiseks. „Ja kui pereellu tekib rohkem vaba energiat, saab sujuvalt minna juba üle tõhusamale treenimisele ja spetsiaalsele toitumisprogrammile, ilma et keha sellest stressi langeks,” selgitab treener. „Väga oluline on eesmärkideni jõudmisel õige eelnev häälestus ning eeltöö. Paraku on ideaalsus ja reaalsus vahel väga suurte kääridega, kuid vähene liigutamine on alati parem, kui üldse mitte sportimine. Kui noorel emal hetkel energiaülejääke ei ole, pole õige liigselt kehakaalu pärast stressata, sest siis kannatab selle all kogu pere.”

Pigem võiksid noored emad kehakaalu pärast muretsemise asemel veeta aega oma perekonnaga, püüda rohkem metsas või pargis värskes õhus jalutada ning võtta rahulikult vahetevahel koos sõbrannadega tassikese teed. Kõige parem ema on rahulik, puhanud ja terve naine.

Tagasi üles