Kas sina saboteerid oma nahka?

FOTO: Arturs Budkevics / PantherMedia / Scanpix

Me kõik teame, et ilusa näonaha puhul on ühtviisi olulised nii toitumisharjumused, elustiil, näohooldusrutiin kui ka geneetiline lotovõit. Kui kõik eelnevad punktid on aga täidetud ja näonahk jätab endiselt soovida, võib põhjus olla järgnevas. 

1.Sa ei puhasta asju, mis su näoga kokku puutuvad

Millal sa viimati oma telefoniekraani ja päikeseprille puhastasid? Ilusa näonaha heaks on oluline, et asjad, mis nahaga kokku puutuvad, oleksid võimalikult puhtad. Pea meeles ka vähemalt kord nädalas (kui mitte kaks) padjapüüri vahetada ja tee kindlaks, et puhastad oma meigipintsleid. Oluline on ka enne näo katsumist veenduda, et su käed on puhtad. 

2. Sa unustad lennureisi ajal oma näo eest hoolitseda

Reisimine on küll suurepärane, kuid mitte su naha jaoks. Lennukis olev kuiv õhk teeb nahale karuteene ja häirib naha loomulikku niiskustaset. Lisa juurde vähene uni, reisiärevus ja keskmisest kehvem toit ning probleemid näonahaga ongi platsis. 

Mida teha? Lennukisse oleks hea minna ilma meigita, et takistada pooride ummistumist ja haarata kaasa hoopis niisutav kreem. Niisutav näosprei oleks targem kohvrisse jätta, sest kuigi võib tunduda, et värskendamine on hea, võib tegelikult kuiva õhu käes sprei kasutamine hoopis vastupidiselt mõjuda. 

3. Sa kasutad vale hambapastat

Kui su nahk on tihtipeale probleemne just suu ümbruses, võib põhjus peituda vale hambapasta kasutamises. Erinevad hambapastas sisalduvad kemikaalid võivad olla tüütute punnide taga.

4. Sa käid meigiga trennis

Jah, vahel sa kiirustad töölt otse trenni ja ei jõua meiki maha võtta, aga tea, et sellisel puhul oleks hea kotti pista meigieemaldussalvrätikud. Igasugune higistamine, meik näos, ummistab poore ja tekitab punnikesi. 

5. Sul on mingi toiduaine suhtes talumatus

Toiduallergiad põhjustavad tihti kõhuvalu, oksendamist ja kurgu paistetust, kuid võivad oma jälje jätta ka nahale. Kui sulle tundub, et nahk reageerib pärast konkreetse toiduaine söömist kahtlaselt, võib sul olla allergia. Kõige rohkem esineb talumatust gluteeni, laktoosi, kofeiini, alkoholi ja suhkru suhtes, kirjutab The Everygirl. 

Tagasi üles