Sisuturundus

11 põhjust, miks teejoomine on kasulik

FOTO: Lipton

On inimesi, kellele maitseb kohv, ja on inimesi, kes eelistavad teed. Teejoomine pole aga pelgalt harjumus, vaid see valik aitab tervisele head teha. Toome välja 11 põhjust, miks tasub igapäevaselt juua teed, olgu see must, roheline, valge või oolung tee.

1. Tee niisutab meie organismi, olenemata seal sisalduvast väikesest kofeiinikogusest.

2. Tee võib tõsta vastupidavust. Teadlaste sõnul leidub rohelise tee ekstraktis antioksüdante, mis suurendavad organismi võimet põletada rasva kütusena ja see omakorda suurendab lihaste vastupidavust.

3. Tee joomine võib aidata vähendada südameinfarkti riski, kaitstes organismi südame-veresoonkonna ja degeneratiivsete haiguste eest.

4. Teejoomine on seotud Parkinsoni tõve väiksema riskiga. Teiste tegurite, näiteks suitsetamise, kehalise aktiivsuse, vanuse ja kehamassi indeksiga võrreldes on teejoomine üks tegur Parkinsoni tõve riski vähenemisega nii meestel kui ka naistel.

5. Tee võib pakkuda kaitset ultraviolettkiirguse eest ning tees olevad aktiivsed ühendid võivad aidata vähendada põletikulisi reaktsioone. Me teame, kui halb on päikesepõletusest tulenev valu, aga roheline tee aitab meid seejuures. Samuti aitab tee taastuda kehal kiirgustest.

6. Tee hoiab talje saledana! Uuringu järgi oli osalejatel, kes tarbisid korrapäraselt kuuma teed, madalam taljeümbermõõt. Teadlaste hinnangul tuleneb see joogis sisalduvatest antioksüdantidest ja magneesumiühenditest ning sellest, et teejoomine vähendab diabeedi, arterite haiguste ja insultide riski.

7. Teadlased on väitnud, et joogivee kasutamine võib vähendada II tüüpi diabeedi tekkimise võimalust kuni 25%, kui päevas tarbitakse kolm või neli tassi.

8. Regulaarne teejoomine võib mõjutada isegi mõningaid suitsetamise negatiivseid mõjusid ja vähendada kopsuvähi riski.

9. Roheline tee parandab luude mineraalset tihedust ja tugevust.

10. Tee võib olla tõhus vahend neuroloogiliste haiguste, nagu Alzheimeri tõve ennetamisel ja ravimisel, sest rohelises tees sisalduvad ühendid aitavad säilitada aju osi, mis reguleerivad õppimist ja mälu. Samuti aitab teejoomine paraneda stressist ning vähendab dementsuse riski.

11. Tee on kasulik kolesteroolile, sest kuid mitmed uuringud on näidanud, et suurem teetarbimine toob kaasa kolesteroolilanguse. Arvatakse, et tee takistab kolesterooli imendumist jämesoolest.

Nagu veini ja kohvi puhul olemas lugematuid sorte, segusid ja päritoluriike teesid ning kindlasti on maailmas olemas igaühe maitsele sobiv tee. Teejoomine on mõnus, kasulik ja tervendav seltskondlik tegevus! 

Tagasi üles