Ekspert: kaalu alandamiseks pead sa magama just nii kaua

FOTO: Shutterstock

Pole olemas üht universaalset retsepti, kuidas kaalu kaotada, kuid enamasti rõhutatakse: võtmeks on piisav liikumine ning õige söömine. Ei tohi aga unustada, et ka piisav uneaeg on võtmetähtsusega faktor.

Sageli vaadatakse unest kaaluprobleemidest rääkimisel mööda, ometi on aga uni väga oluline, et kaal alaneks ja ka alla jääks.

Popsugar rääkis unemeditsiini doktori, dr Rizwana Sultanaga, et teada saada, milline hulk tudumist kaalule hästi mõjub.

Unel on palju häid mõjusid meie kehadele: puhates luuakse ajus uusi ühendusi, tänu millele talletub info paremini. Samuti paraneb meie tähelepanuvõime, võime võtta vastu otsuseid ja olla loominguline. Une ajal taastuvad meie veresooned, une vähesus võib kaasa tuua kõiksuguseid haigusi alates südame-veresoonkonna omadest, lõpetades neerutõbedega.

Ameerika haigustekontrollikeskuse (CDC) andmetel parandab uni ka meie hormonaalset pilti, eriti hästi mõjub see aga isu ja täiskõhutunnet kontrollivate hormoonide tasakaalule. Kui sa oled vähe maganud, on segi ka nende hormoonide töö, mistõttu tunned sa end näljasemana.

«Magades toodetakse mitmeid hormoone, sealhulgas kasvuhormooni, tänu millele kasvavad lihased,» selgitab dr Sultana. «Lapsepõlves aitab see kaasa suureks kasvamisele, kuid see aitab säilitada ka tervislikku kudede tasakaalu ja lihasmassi täiskasvanueas.»

Dr Sultana sõnul peab ööpäevas magama vähemalt seitse kuni üheksa tundi, kui sa püüad kaalu kaotada. See hulk und aitab sul olla ka puhanum, nii et sa jaksad hoida motivatsiooni süüa tervislikult ja teha trenni. Oluline on ka, et sa kogud unetunnid täis öösel, kuna päevane magamine ajab sassi su kehakella, mis omakorda mõjutab hormoonide tööd.

Tagasi üles