Eesti Muusikaauhinnad 2020

Mida süüa, kui tahad oma tuju ja energiataset tõsta?

FOTO: Trang Doan / Pexels

Ei suuda keskenduda või oled närvis? Teatud toitained meie toidus aitavad kehva meeleolu ja vaimse madalseisu hoopis kõrgemale viia. 

 

Tihti ei panda kogu positiivse mõtlemisprogrammi juures tähelegi, mida süüakse, ometi on see üks lihtsamaid asju, millega meeleseisundit või energiataset muuta. 

Toitumisnõustaja ja -psühholoog Elise Museles ütleb, et söömine on imeliselt lihtne võimalus, kuidas oma tuju ja sellega tervet päevakontrolli alla hoida. Ning see pole mingi hookuspookus, vaid selle aluseks on tõsised teadusuuringud. 

Kui sa järgmine kord lusikat peos keerutad, küsi endalt kõigepealt: kuidas ma tahan end täna tunda?

Keskendunult läbi päeva

Kui aju peab täistuuridel töötama, on tõestanud end rohelised lehtköögiviljad, näiteks eri kapsasordid ja spinat. Nendes sisalduvad vitamiinid ja antioksüdandid tõstavad vaimset selgust, kirjutab Museles. 

Selleks, et nende ainete omastamist tõsta, tuleks samaaegselt süüa tervislikke rasvu nagu avokaadosid, pähklivõid, lõhet, lina- või kanepiseemneid. Tervislikud rasvad hoiavad energiataseme stabiilsena, mis on keskendumiseks hädavajalik. Peale selle koosneb 60 protsenti meie ajust DHAst, mis on oomega-3-rasvhape ja mida leidub rasvastes kalades, vetikates, pähklites ja seemnetes. Need aitavad ajutalitlust parandada ja ka meeleolu tõsta. 

Enesekindel sära

Siin on kaks salasõna, mis teevad imet: vesi ja C-vitamiin!

Juba kerge dehüdratsioon võib muuta meeleolu märgatavalt mõrumaks, mille tagajärjel on selge mõtlemine ja ka kõige tavalisemad toimingud pea ületamatult rasked.

Seepärast tuleks esimese asjana terve päeva peale piisavalt vett või taimeteed juua. Lisaks on kasu ka toiduainetest, millel on juba kõrge veesisaldus, näiteks kurgid, sellerid ja arbuus. 

Ja milleks C-vitamiin? «Sest see pole tähtis ainult immuunsüsteemile, vaid ergutab ka kollageenitoodangut kehas, pinguldab nahka ning hoiab seda nooruslikuna,» selgitab Museles.

C-vitamiini sisaldavatel puu- ja köögiviljadel, nt papaiad, paprikad, marjad, sidrunid, on aga veel üks eelis: väidetavasti aitab suurenenud C-vitamiini osakaal ka eneseusaldust kujundada.

Pealegi mõjuvad vitamiinirikaste toiduainete erksad värvid positiivselt ka meie ajule. 

Allikas: Fit for Fun

Tagasi üles