Eurolaulu Raadio

Kuidas migreenihooge ennetada?

FOTO: Volodymyr Melnyk / PantherMedia / Volodymyr Melnyk

Migreen on rahva seas küll üks levinumaid haigusi, ometi teavad vähesed, kuidas rünnakuid ennetada loomulikul teel, ilma et peaks tableti peale mõtlema alles siis, kui asjad käest ära lähevad.

Kui sind kummitavad migreenihood, siis esimene asi, millele mõelda, on korrapärased söögiajad. Ka teatud toiduained võivad migreeni vallandada, näiteks alkohol, kohv, valmistooted või nitritisisaldusega liha- ja vorstitooted. Seega on esikohal toidusedel, milles on värsked puu-ja juurviljad, täisteratooted, kaunviljad ja oomega-3-rasvhapetega toiduained nagu kreeka pähklid ja lõhe. 

Jaga ka veetarbimine mõistlikult päeva peale ära, et aju oleks kogu aeg hapnikuga korralikult varustatud, sest just hapnikuvaegus võib üks migreenivallandajaid olla.  

Liikumine

Migreenihoo ajal kannatavad paljud ka iivelduse all ning kuigi liikumine võib tunduda sel hetkel ilmvõimatu,  aitab just jalutuskäik värskes õhus kõige paremini, nagu ka korrapärane sport ja liikumine tervikuna. Eelkõige kiirendab mõõdukas kestvussport keha stressihormoonide lagundamist ja tõstab isiklikku valuläve. 

Stressist aitavad vabaneda ka jooga ja autogeenne treening.

Eeterlikud õlid 

Esirinnas on siin piparmündi- ja eukalüptiõli, kuna nende jahutav ja lihaspingeid leevendav toime püsib kaua. Oluline on ka verevarustust hästi käigus hoida. Siin aitavad valusid ennetada peale eelpool nimetatud õlide väga hästi ka lavendel ja rosmariin. 

Nahaärrituste vältimiseks tuleks eeterlikku õli enne oimudele masseerimist alusõliga lahjendada, milleks sobivad hästi näiteks mandli- või jojoobiõli. Lavendliõli võib ka ilma baasõlita kasutada. 

Külm

Kui migreenihoog juba on sind jalust rabanud, aitab külm, kuna see blokeerib närvide valuretseptoreid, mis annavad valusignaale ajule edasi. Seega jahutuskott laubale või paar niisket pesulappi kuklale! Vastavalt vajadusele võid protseduuri korrata. 

Allikas: GU