Kiire abi saledama kõhu saavutamiseks

FOTO: prochasson frederic / PantherMedia / prochasson frederic

Kui tähtis üritus ootab ees ning soovid sel päeval end eriti hästi tunda ning lamedamat kõhtu nautida, kasuta neid nippe.

Lõpeta nätsu närimine

Näts on hea abivahend hoidmaks söögikordade vahepeal hingeõhu värskena ja annab ajaviiteks tegevust. Küll aga on see täielik deemon sinu kõhu tervisele. Nätsu närimine võib viia olukorrani, kus magu liialt hapet toodab, oodates midagi tahket süüa saada. Lisaks neelad nätsu närides alla hulganisti liigset õhku, mis annab tunda puhitunud enesetundena.

Loobu suuveest

Paljude jaoks on suuvesi oluline osa suuhügieenist. Küll aga ole veendunud, mida sinu suuvesi sisaldab. Mitmed teevad hammastele hoopis kahju ning rikuvad suus olevate bakterite tasakaalu. Kui suuhügieen on korrast, annab see tunda ka kõhus ja seedesüsteemis. 

Vali punane vein

Kuigi mõni alkohol võib seedimisele palju kurja teha, on punane vein kõhu sõber. Punane vein sisaldab antioksüdante polüfenoole, mis toidab seedesüsteemis olevaid häid baktereid. Neid võib leida ka osades siidrites, kirjutab TheSun. 

Söö puuvilja mahla joomise asemel

Puuvilja mahl tundub lihtne ja kiire viis saamaks kätte vajaliku päevakoguse värsket. Küll aga puuvilju mahlaks tehes kaotad viljadest ära pea kogu nende kiudaine. Ehk ei ahvatle sind korraga terve õuna söömine, kuna sisaldab suures koguses kiudaineid, kuid klaas õunamahla sisaldab vähemalt 4 õuna. See tähendab ühtlasi neli korda rohkem suhkrut. Ühest õunast piisab täiesti. 

Jäta piisav aeg toidukordade vahele

Vanasti oli toidukordade vahel suur paus, kuid tänapäeval on asi vastupidine. Sageli näksivad inimesed ühest söögikorrast teiseni. Väike vahe söögikordade vahel aitab kaasa ka kõhu heaolule ja seedimisele. Toidu lõpuni seedimiseks kulub umbes 12 tundi. Kui sööd õhtust kell 22 ning hommikust kell 7, ei pruugi kõht piisavalt puhkust saada ning ärrituda.

Tagasi üles