Eesti Muusikaauhinnad 2020

Kuidas ohjeldada isu ja teha võimas energiasmuuti?

FOTO: Andres Raudjalg

Meie organism on näljas. «Smuuti aga vähendab isusid, kuna selle koostis on nii kvaliteetne,» ütleb smuutimeister ja ettevõtte BoostYourself kaasasutaja Sven Nuum, keda autoimmuunhaigus viis korraliku toitumiseni.

«90% isudest tuleb toitumisest ja meie organism on näljas. Smuutid aga aitavad seda tühimikku täita,» väidab Sven Nuum, kes jõudis nendeni õpetliku isikliku kogemuse kaudu. «Meie toitumine on tasakaalust välja läinud. Meie organism ei saa piisavas koguses vitamiine ja mineraale, mis meil on eluks vajalik. Sealt tuleb väsimus, sealt tuleb kehakaalu tõus, sealt tulevad kroonilised haigused, immuunsüsteemi nõrkused, kõik ebamäärased peavalud, loidus ... Ja see viis ka mind sinna. Mul diagnoositi 26aastaselt autoimmmuuunhaigus ja mitte midagi sellist lihtsat, mida ravitakse paarinädalase antibiootikumikuuriga, vaid pikaajaline mitmeaastane hormoonravi. 26aastaselt oli see minu jaoks äratuskell, hirmutas ära, et kust see nüüd tulnud oli, ja ma otsustasin, et ma tahan teada, mis on selle rikke põhjuseks. Muidu ma raviksin ainult tagajärgi. Ja ma jõudsin toitumiseni. Ma hakkasin uurima tervisliku toitumise kohta, hakkasin üldse aru saama, mida selline toitumine tähendab.» Protsessi käigus leidis Sven üha enamaid kasulikke aineid, mida lõpuks kogunes sahtlitesse 27 kotitäit. Küllatulnud (energiapuuduses) sõbrale pani ta aga seguained kokku ja nii sündiski ligi neli aastat tagasi smuuti ja algus uuele ettevõtmisele. «Ma mõtlesin, et kui see meid aitas — mina sain tagasi oma tervise ja sõber oma energia — siis võiks see aidata ka teisi.» 
 

Energiasmuuti kiire eluviisiga linnainimesele 

 
Vaja läheb: 
  • 1 banaan
  • 1/2 küpset avokaadot
  • 1 väike klaas (külmutatud) vaarikaid
  • 1 klaas taimset piima, näiteks mandli, kaera või India pähkli
  • 1 supilusikatäis BoostYourself Energy segu
  • 1 supilusikatäis BoostYourself toorkakao nibse

Andres Raudjalg

 

 

«Me kõik teame, et tuleb viis korda päevas puu- ja juurvilja süüa, kuid keegi ei õpeta, kuidas. Peedi- ja porgandisalatit ei jaksa ju kogu aeg süüa. Nüüd sul ongi võimalik — kas külmutatud või värskeid marju, rohelist, kas ürte, spinatit, lehtkapsast ... Piparmünt on väga hea, mis annab värskust ja kergust smuutile.»

Abiks on vesi või taimsed piimad ja magusamaks saab teha datlite või meega. 

«Kõik need koostisosad teevad hea tervisekokteili, mille sina saad valmis teha vähem kui viie minutiga ja sa tead, et oled täna enda jaoks juba hea asja ära teinud.»