Kui kiiresti pärast külmetust võib trenni naasta?

FOTO: Antonio Guillen Fernández / PantherMedia / Antonio Guillen Fernández

Kui kaua peaks ootama pärast haigust, et taas treeningrutiini juurde naasta? Ekspertidel on selleks lihtne valem.

Treeningeksperdid Libby Saliba ja Josh Reed selgitavad, et haigus viib keha stressi, kuna koondab oma varud põletikuga võitlemiseks. Nii vähese energia ja jõuvaruga treenimine suurendab vigastuste tekkimise riski. Lisaks tekitab niigi stressis organismi kurnamine olukorra, mil põletikutekitajatel tekib võimalus immuunsüsteemist edukalt läbi närida.

Isegi, kui tunned end pärast haigust juba hästi, ole veendunud, et su keha on valmis. Selleks on ekspertidel jagada nipp. Kui külmetusnähud on kaelast üleval pool (näiteks nohu, vesised silmad), võid mõõdukalt treenida. Kui sind kimbutavad mured kaelast allpool (näiteks lihasvalu, köha, kõhuhädad), peaksid end enne terveks ravima, vahendab DailyMail.

Pärast haigust trenni naastes alusta mõõduka trenniga 10-30 minuti kestel. Jalutamine, rattasõit ja ujumine on selleks head valikud.

Tagasi üles