Mida teha, kui ärkad pidevalt keset ööd üles?

FOTO: Mitar gavric / PantherMedia / Mitar gavric

Kuula artiklit

Halb uni võib määrata suures osas järgneva päeva meeleolu, energia ja võime asjadega toime tulla. Mis võivad põhjustada pidevaid unehäireid?

Tood stressi linade vahele

Isegi, kui sa ei tunne end magama minnes otseselt stressis, võib alateadlik pingesolek und häirida. New Yorgi meditsiinikooli doktorant Rebecca Robbins soovitab muuta magamistoa võimalikult õdusaks. See tähendab, et tasub investeerida pimendavatesse kardinatesse, raskemasse tekki ning luua rahulik keskkond. Lisaks soovitatakse vahetada madratsit iga seitsme aasta tagant.

Liiga palju müra ja liikumist

Unefaas mõjutab seda, kui vastuvõtlik on magav inimene välistele helidele ja liikumisele. Liiklus akna taga või teise inimese norskamine ei mõjuta sind ilmselt REM-unes, mil uni kõige sügavam. Küll aga kergemates unefaasides võib see inimest korduvalt üles äratada. 

Liigne vedeliku tarbimine enne uinumist

See kehtib nii alkohoolsete kui mitte-alkohoolsete jookide puhul. Uuringud on leidnud, et kuigi alkohol aitab kiiremini uinuda, on uni pinnapealsem ja rahutum. Ka mitte-alkohoolsete jookide tarbimist võiks spetsialistide sõnul vähendada 90 minutit enne magama minemist. 

Tervisemure

Uneprobleeme esineb kõigil aeg-ajalt ja see tähenda, et midagi tervisega valesti oleks. Kui uneprobleemid esinevad pikemaajaliselt ning oled proovinud omalt poolt viia läbi muudatusi, mis peaks une kvaliteetsemaks muutma, soovitab uneteadlane Nate Watson pöörduda arsti poole.

Allikas: HuffingtonPost

Tagasi üles