40 asja, mis teevad sinust 40ndates parema partneri

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

FOTO: Pixabay

Kuula artiklit

20ndate eluaastate ebakindlus on jäänud seljataha. Nõudev 30ndate karjääritõus on taganud stabiilsuse. Nüüd oled sa 40ndates ning on aeg keskenduda sellele, mis tähendab enim: oma suhtele.

Suhteekspert Caleb Backe ütleb väljaandes Best Life, et 40ndatesse jõudes võib selguda, et lapsed ei vaja enam nii palju tähelepanu ning ka karjäärist jääb aega üle rohkem kui varem. «On täiuslik aeg pühendada oma kallimale rohkem tähelepanu,» ütleb Backe.

Kuidas siis tõlkida see armastus, mida sa tunned, ka tegude keelde?

  1. Leidke aega regulaarseteks kohtinguteks, ükskõik kui kiire teil ka poleks. Sinul ja kallimal peaks olema teineteisele aega vähemalt kord nädalas.
  2. Veetke aega heade sõpradega. Nad pole küll otseselt teie suhte osad, kuid sõbrad toovad sageli sinu ja kallima parimad küljed välja.
  3. Hinnake koos oma ühiseid eesmärke pidevalt ümber. Kui su prioriteedid on muutunud, tuleb sellest rääkida.
  4. Tõstke pere esikohale. On aeg jagada rohkem aega õdede-vendade ja vanematega, see annab teile partneriga võimaluse aga harjutada tiimitööd.
  5. Lõpeta rööprähklemine. Kui su kallim sinuga räägib, pööra talle kogu oma tähelepanu.
  6. Ole avatud professionaalsele suhtenõustamisele. Kui sa tahad oma suhte jalgealust 40ndates tugevdada, võib abiks olla just nõustaja.
  7. Tunnista oma vigu. Alandlikkus on võti, kuidas hoida suhet tugevana.
  8. Ja õpi oma vigadest. Parim osa praegusest vanusest on kogu see kogemustepagas, mille oled kogunud – ning oskus nüüd paremini käituda.
  9. Tööta iseendaga. On oluline tunda hästi oma partnerit, kuid on veel olulisem tunda hästi iseennast.
  10. Keskendu sellele, mida armastad, mitte sellele, mis sind häirib. Pärast paljusid koosveedetud aastaid on kindlasti asju, mis käivad närvidele, kuid vaata neist mööda.
  11. Hooli iseendast. Võib tunduda vastuoluline, kuid sageli on iseenda esikohale seadmine esimene samm, et hakata partnerit paremini kohtlema.
  12. Leidke ühised huvid. Arenege üheskoos, julgusta ka kallimat arenema. On oluline, et teil oleks koos asju, mida teha.
  13. Nautige teineteise kirgi. Sulle ei pea meeldima üliväga asi, mis meeldib talle, kuid hoia meel avatuna.
  14. Otsustage, et te jätkate armastamist. Pea meeles, et armastus on otsus ning valige teineteist iga päev uuesti.
  15. Väljenda oma tänulikkust. Anna talle teada, kui väga teda hindad.
  16. Ole tundlik. Kui su kallimal on raske, võta aega ja kuula teda, püüa tema muresid mõista.
  17. Ole õnnelikum. Õnnelik olemine parandab tervist ning teeb ka sinu kallima õnnelikuks. Võib olla raske otsustada olla õnnelik, kuid naeratades maailma vaadates suurendad oma võimalusi õnnelikuks saada.
  18. Praktiseeri optimismi. Sa pole enam tiinekas, seega pole sa ilmselt pimesi optimistlik. Aga optimistlik maailmavaade on otseselt seotud suhte pikkusega – seega püüa!
  19. Ole aktsepteeriv. Sa ei saa teist inimest muuta, sageli on aktsepteerimine tee rahuloluni.
  20. Kanna roosasid prille. Tunned ikka veel liblikaid, kui partner tuppa astub? Ära veena end «suureks kasvama», kanna roosasid prille uhkusega.
  21. Pane tähele, kui kallim abi palub. Vahel võib olla kerge unustada, et te teineteist vajate. Kui sina vajad tuge, väljenda end selgelt.
  22. Rääkige, et teada saada, kas te olete samal lainel. Inimesed muutuvad natukesehaaval iga päev. Rääkige asjust, mis on teile olulised, ja tehke seda regulaarselt.
  23. Pane telefon käest. See võib olla raske, aga kui sa tahad olla parem partner, pane telefon käest.
  24.  Harjutage tiimitööd. Te olete meeskond, seega hakake niimoodi ka käituma. See muudab teie suhet tugevamaks ja probleeme on poole kergem seljatada.
  25. Ole kohusetundlik ja südametunnistusega. Üks uuring näitas, et see on omadus, mida suhetes enim hinnatakse.
  26. Tööta selle kallal, et madaldada oma stressitaset. Kellelegi ei meeldi agressiivne partner, seega enneta hetke, mil «katel üle keeb» ja tegele oma stressitaseme vähendamisega aktiivselt.
  27. Lepi ära oma perekonnaga. Vananedes saame me sageli uue perekonna, kuid see ei tähenda, et vana tasuks unustada. Üks uuring näitas, et kui õdede-vendade vahel on pinge, mõjutab see ka paarisuhet.
  28. Näita hellust välja. Võib tunduda väikese asjana, kuid füüsilised puudutused on üliolulised. Üllatuslikult on see meestele isegi tähtsam kui naistele.
  29. Ela oma partnerile kaasa. Vananemisega kaasnevad vaimsed, emotsionaalsed ja füüsilised muutused. Seega on aina olulisem oma partnerit kuulata ja näidata, et sa hoolid sellest, mis temaga toimub.
  30. Näita oma romantilist poolt. Romantika ei kao aja jooksul suhtest, see vaid muutub. Seega: pane küünlad põlema, osta aroomiõli ning loo kontakt oma romantilise poolega.
  31. Ära lase oma seksielul surra. Seks ei pruugi olla su nimekirjas esimesel kohal, see on asi, milleks tuleb teha aega.
  32. Harjuta emotsioonide reguleerimist. Meil kõigil on hetki, kui tunded üle keevad, aga paarisuhte huvides on nende tunnete reguleerimise oskus – kellelegi ei meeldi, kui talle näkku karjutakse.
  33. Harjuta toimetulekuoskusi. Sa ei pea suhtemuredega üksi hakkama saama: kui sa õpid, kuidas toime tulla, õpid sa ka, kuidas sa saaksid koos partneriga üheskoos konflikte rahumeelselt lahendada.
  34. Proovige käitumuslikku paariteraapiat. On mitmeid paarisuhtekoolitusi, kus antakse teile tööriistad, mille abil aktiivselt oma paarisuhet parandada.
  35. Tööta oma enesehinnangu kallal. See ei pane sind mitte ainult enda suhtes hästi tundma, vaid mõjub hästi ka paarisuhtele.
  36. Õpi andestama. Me kõik teeme vigu, andestamise oskus on eluliselt oluline.
  37. Toeta kallima hobisid. Ära tee tema tegemiste üle nalja, toeta teda.
  38. Kuula tema töömuresid. Töö võib muutuda 40ndates väga stressirohkeks, eriti kui tegemist on oma ala ekspertidega. Toeta oma kallimat rasketel aegadel.
  39. Pane tähele: ära põle läbi! 40 on täpselt see iga, mil oma valikud ja elu üle vaadata – ehk oled sa läbi põlemas? Ühe partneri läbipõlemine mõjutab aga otseselt teist.
  40. Pööra tähelepanu oma kehale ja mine vajadusel arsti juurde. Mõned asjad on väikesed ja märkamatud – näiteks kuulmise langus mõjutab suhet negatiivselt, kuid sa ei ole seda tähelegi pannud.
Tagasi üles