Vlogid, kuldkalad ja nutella ehk mida vaatavad noored internetis?

«Statistika järgi on enamus mu vaatajatest 18-24-aastased, järgneb 25-35-aastaste grupp ja alles siis on alaealised,» ütleb Deana Noop ehk «deanabanana».

FOTO: Kuvatõmmis

«Mõned arvavad, et mu jutt on loll, aga ma polegi Youtube’is selleks, et inimesi harida, vaid selleks, et nende meelt lahutada. Kui ma seletaksin midagi akadeemiliselt ja viisakalt, siis see poleks ju meelelahutus. Kes seda vaataks? Mõnikord ütlen midagi totrat ja ma saan sellest ise suurepäraselt aru, aga see on mõeldud naljana ja peabki olema natukene üle võlli,» ütleb 24-aastane Deana Noop, kes laiemale avalikkusele on tuntud «deanabananana».

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Põhjust Deana Noobist rääkida annab tema populaarsuse ülikiire kasv – veel aasta eest oli tal Youtube’is null jälgijat, ent praeguseks on neid kogunenud 17 000 ja kõiki tema videoid vaadatakse stabiilselt paarkümmend tuhat korda. Aga mida need inimesed siis ikkagi näevad? «Peamiselt teen vlog’e ehk elan oma elu ja võtan kaamera kaasa. Need videod pole planeeritud ja ma räägin enda mõtetest seoses sellega, kuhu ma lähen ja kuidas ma näiteks meikides valmistun. Üritan leida naljakaid asju selle päevaga seoses ning filmimise ajal mõtlen ka sellele, kuidas videot monteerimisega veelgi meelelahutuslikumaks teha.»

Päev otsa kaameraga ringi käies koguneb tundide kaupa materjali, mille montaažiprogrammi abil Youtube’i-kõlblikuks saamiseks kulub Noobil vähemalt 15 tundi. Aga see pole tema jaoks midagi uut – filminaisekarjäär algas Noobil juba 12-aastaselt, kui ta avastas arvutist Moviemakeri programmi. «Hakkasin videoid kokku panema ja ma pole siiani lõpetanud. Ma ei oskagi enam teistmoodi elada, kui et igal vabal hetkel monteerin.»

Tagasi üles