Enamik inimesi treenib kõhulihaseid valesti

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Jana Teder on bikiinifitnessis kahekordne Eesti meister, Põhjamaade meister ja Euroopa hõbe. Hiljutisel Tyngre Classicul võitis Eesti fintesskaunitar kõik, mis võimalik - kokku kolm kulda: mastersites, oma pikkuskategoorias ja absoluutarvestuses.

FOTO: Joakim Klementi/Postimees

Lugu kuulatav Minu Meedia tellijatele

Kas sinu treening muudab talje peeneks või laiaks nagu kummuti? Sageli sihime ühte, aga teeme teist! Põhjamaade bikiinifitnessi absoluutne tšempion ja kahekordne Eesti meister Jana Teder juhatab kätte kõige ohtlikumad vead.

Arter tutvustas bikiinifitnessi tõusvat tähte Jana Tederit hooaja alguses. Praeguseks on Janal juba hulk säravaid saavutusi. Teist aastat võitis ta Eesti meistri tiitli. Hiljuti Rootsis võistlusel Tyngre Classic võitis Eesti fitnessikaunitar kõik, mis võimalik. Kokku kolm kulda: masters’ites, oma pikkuskategoorias ja absoluutarvestuses. Kontole lisandus Põhjamaade meistritiitel kategoorias +169 cm.

Jana on voolinud oma kehast kunstiteose ning teab paremini kui keegi teine, kuidas seda teha. Arterile avaldas ta saladuse, kuidas saada peene talje ja liivakellafiguuri omanikuks. Üllatus-üllatus: enamik meie seast treenib kõhulihaseid täiesti vale tehnikaga!

Pingutame valesti

«Arvatakse, et teed kõhulihaseid hästi palju, saad peenikese talje,» naerab fitnessi asjatundja. «Tegelikult see nii ei ole. Saad küll kõhulihased suureks ajada, aga kui sa toitumist ei muuda, siis see nähtavale ei tule. Lihas on mahulisem, rasvakiht jääb alles ning talje läheb aina laiemaks.»

Jana sõnul teeb enamik harrastajaid isegi kõige lihtsamaid kõhulihaseharjutusi valesti ning selgitab ära tõsisemad vead. Loe edasi Arteri täispikast loost ning vaata pilte kõige tõhusamast harjutusest.

Hullused talje nimel

Peene talje nimel tehakse ka igasugu hullumeelsusi. Kõik me teame Instagrami kaunitare, kes pole paljuks pidanud efekti nimel noa alla minna, ribisid eemaldada või keha korsetiga pitsitada. Jana noogutab – sama toimub bikiinifitnessimaailmas. «Ma ei tea, kas sellest on hea rääkida, aga talje nimel tehakse äärmuslikke asju. Ehkki viimastel aastatel pole silmanähtavalt ebaloomuliku pihaga tüdrukud enam võitnud.» Korsett on naiste vana nipp, mis andis peene piha tervise hinnaga. See on tagasi ka tänapäeval – muidugi mugavam versioon kunagisest piinariistast. «Ka mina teen raskeid harjutusi korsetiga, et mitte kõhulihaseid pingutades punni suruda. Paljud fitnessitüdrukud kasutavad treeningkorsetti. Kuid ma ei maga sellega!» Näiteks kükid, rasked jalapressid, enamiku tugevate pingutustega kaasneb oht, et surud kõhu laiaks. Tasakaal on tervise seisukohast samuti väga oluline – kaunis keskkoht pole vaid kõhulihased, treenida tuleb ka selga. Ning esile toob peene keskkoha hoopis tugev õlg ja tuhar.

Tagasi üles