Lihtne trikk, kuidas vähendada kaloreid riisis poole võrra

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

FOTO: Pixabay

Kuula artiklit

Riis on ideaalne kaaslane paljude roogade juurde, kuid see pole just kõige tervislikum valik.

Tassitäies riisis on 240 kalorit, kuid on viis, kuidas kalorsust vähendada. Üks uuring on teinud kindlaks lihtsa meetodi.

Selleks tuleb enne riisi keetmist veele lisada teelusikatäis kookosõli. Siis tuleb veele lisada pool tassitäit riisi, lasta madalal tulel sel 40 minutit valmida ning pärast 12 tunniks külmikusse panna.

Võtmeks on siin tärklis – tärklis võib olla seeditav või mitteseeditav. Uurijate hüpoteesiks oli, et kui on võimalik omastatav tärklis muuta mitteseeditavaks, vähendab see kaloreid riisis. Erinevalt seeditavast tärklisest ei lõhustata peensooles mitteseeditavat tärklist – just seal tavaliselt süsivesikud lõhustatakse ning need muunduvad glükoosiks ja teisteks lihtsuhkruteks.

Uuringut esitleti 2015. aastal American Chemical Society kokkutulekul ning uuringu tarbeks uuriti 38 erinevat Sri Lanka riisi.

Tagasi üles