Agnessa Kook-Männi polnud kindlasti esimene naine Eestis, kes mootorratta selga istus, aga kindlasti oli ta üks esimesi, kes motospordiga tegelema hakkas. 1930. aastatel ei lubatud naistel veel ametlikult võidusõitudest osa võtta, kuid mitteametlikult tegi ta seda ometigi.
1936. aastal sai temast aga esimene nais-tähesõitja, sest ta arvati Eesti esimesse tähesõidu meeskonda, mis alustas Tallinnast Berliini poole teed 24. juulil.
Esimese tsikli sünniaastaks peetakse 1885. aastat, kui Gottlieb Daimler nuputas välja mootori, mida oli võimalik kinnitada jooksurattale. Sellise jalgratta baasil nikerdisega aga ei osatud midagi tarka peale hakata. Alles kümmekond aastat hiljem võtsid Müncheni konstruktorid Heinrich Hildebrand ja Alois Wolfmüller selle konstruktsiooni käsile ja 1894 avati esimene mootorrattavabrik. Selle toodang muutus kohe algul meeletult populaarseks ja varsti kasvas vabrikute arv üle Saksamaa lausa plahvatuslikult.
Esimesed mootorrattad Eestis ja esimesed rekordid
Eestisse jõudis uus imeasi kiiresti – juba 19. mail 1895. aastal ostis tallinlane John Schümann esimese mootorratta ja temast sai ühtlasi ka Hildebrand & Wolfmülleri müügiesindaja Eestis.
8. septembril korraldas Tartu jalgrattaselts Taara suure võistluspäeva, mil kõigil riistapuudel, mis vähegi liikusid, mõõdeti aega. Ka Schümann otsustas võidukihutamisest osa võtta, pani oma kaherattalisele hääled sisse ja tuiskas verstapikkusele võistlusmaale. Aeg tuli varemnägematu – keskmiseks kiiruseks arvutati lõpuks 36,58 km/h. See oli esimene ametlik mootorratta kiirusrekord Eestis.
Kuid siis saabus mõningane vaikus. Alles aastate pärast jõudis Eestisse tsikkel number kaks ja üllatuslikult sai selleks hoopis kolmerattaline 450-kuubikuline prantslaste Cyclonette. Tõeline tsiklibuum vallandus alles koos Esimese maailmasõja puhkemisega. Kui sõja alguseks augustis 1914 loeti meil 80 tsiklit, siis 1927 juba 342 ja 1936. aastaks oli siin 1210 ratast. Nendest üks kuulus ka neiu Agnessa Koogile.