Eesti tarbijad on enim rahul iluteenustega

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Teet Malsroos/ Õhtuleht

Euroopa Komisjon tarbijaturgude tulemustabelist selgub, et Eesti tarbijad on enim rahul ilu- ja isikuteenustega ja kõige madalamalt hinnatakse kasutatud sõiduautode turgu.

Võrreldes teiste liikmesriikide tarbijatega hindavad meie tarbijad kõrgelt ka mobiilside ja internetiteenuste turgu.

Euroopa Liidu tarbijad ei ole uuringu järgi rahul investeerimis- ja kinnisvarateenuste ning hüpoteeklaenude turul toimuvaga. Kaubaturgudest hinnatakse kõige madalamalt kasutatud autode ning kütuseturgu.

64 protsenti ELi tarbijatest on üldiselt rahul kaupade-teenuste või pakkujate valikuga, mis viitab, et suuremaks probleemiks tarbijatele on kauplejate usaldusväärsus ja võimalus pakkumisi võrrelda.

Tarbijaturgude tulemustabelis kajastatakse andmeid 51 kauba ja teenuse kohta, millele tarbijatel kulub kokku üle 60 protsendi majapidamiseelarvest. Tulemustabelis reastatakse turud nende toimimise indeksi järgi. Mida väiksem on turu toimimise indeks, seda suurema tõenäosusega on tarbijatel sellel turul probleeme.

Turu toimimise indeks arvutatakse järgmiste näitajate järgi:

1) kaupade ja teenuste võrdlemise lihtsus
2) kauplejate usaldusväärsus tarbijakaitsenõuete täitmisel
3) tarbijate probleemid ja kaebused
4) tarbijate rahulolu ja ootused

Lisaks võetakse arvesse seda, kui lihtsalt saab tarbija vahetada teenusepakkujat, kui suur on turul tegutsevate kauplejate ja pakkujate valik ning milline on kauba või teenuse hind. Andmed nende näitajate kohta saadakse peamiselt turu-uuringute kaudu, andmed kaupade ja teenuste hinna kohta aga liikmesriikide statistikaametitelt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles