Üllatavad toidud, mis aitavad kaalu langetada

FOTO: Ruslan Olinchuk / PantherMedia / Scanpix

Mõned toidud, mida kaalu langetamise perioodil endale keelatakse, võivad tegelikult lisakilode kaotamisele efektiivselt kaasa aidata. Kui vahetada välja rasvased toiduained tervislike vastu, saab mistahes lemmikeinest dieeditoit. 

Toitumisspetsialist Amanda Ursell tõi välja mitu ebatavalist toitu, mida saab dieeti sobitada, ja selgitas The Sun`ile, miks aitavad need söögid vähendada näljatunnet, hoida kauaks kõhu täis ja vähendada päevast kaloraaži.

Cappucino

Tihti mõeldakse caffè latte`dest ja cappuccino`dest kui jookidest, kuid meie keha võtab neid hoopis söökidena. Mao happe- ja seedeensüümid lagundavad cappuccino`s sisalduva piima pooltahkeks geeliks, mistõttu väheneb seda juues näljatunne. Cappucino toiteväärtus on enamasti alla 100 kilokalori ning see sobib vahepalaks söögikordade vahel. Et aga kaalu langetada, tuleks vältida sinna liigse suhkru lisamist. 

Kana karriga

Kanas on palju valku, mis vähendab näljatunnet rohkem kui süsivesikud ja rasvad. Valk suurendab kehas hormoonide tootmist, mistõttu tekib täiskõhutunne. Võrreldes rasvade ja süsivesikutega on kehal raskem valke lagundada, mille tulemusel kulub ka rohkem kaloreid. Karris sisalduvad teravad vürtsid aitavad samuti kaasa kalorite põletamisele. 

Piimakokteil

Kohvikutes valmistatud piimakokteilidesse lisatakse enamasti palju suhkrut, kuid kodus valmistades, ja lisades sinna piimale külmutatud puuvilju ja banaan, saab ka sellest tervislik maiuspala.  

Juustuburger 

Rohkes koguses majoneesi ja friikartulitega on juustuburgeri söömine rasvarikas ja ühe toidukorraga tarbitakse üle tuhande kalori. Kui jätta burgerieinest välja majonees ja friikartulid, ning lisada burgeri vahele hoopis salatit, saab sellest valgurikas kõhtu täitev eine, kus on poole vähem kaloreid. 

Praemunad 

Uuringutes tuli välja, et kui süüa hommikuks kaks praemuna, tarbitakse ülejäänud päeval 400 kalori võrra vähem toiduaineid. 

Pitsa

Pitsa võib olla kaloririkas eine, kuid kui valmistada see kasutades katteks köögivilju, seeni ja 40 grammi mozzarella juustu, võib olla pitsa ka toitaineterikas tervislik söök. Näljahormoonid on väiksemad neil, kes söid hommikuks muna ning suuremad pärast jahutoote söömist.