Hollywood: üle 25-aastastele naistele seks ei meeldi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Hiljutine The New Yorkeri number sisaldas artiklit näitlejanna Anna Farisest, kes on näiteks mänginud peaosa filmis «The House Bunny» – kuigi lugu oli näiliselt tema Ameerikas peatselt esilinastuvast filmist «What’s Your Number?», mis jutustab naisest, kes kardab, et on liiga paljude meestega maganud, heitis see valgust ka Hollywoodis püsivale naistevihkamisele.

Kui sooviksid näha naiskarakterit, kes töötaks kõrgel positsioonil, ei oleks psühhopaadist nõid, kelle jaoks mehed ei oleks kinnismõtteks ning kes oleks samas nutikas, vaimukas ja ka terve intiimeluga, võid ootama jäädagi, kirjutas ForbesWomani kaasautor Kiri Blakeley.

Tundub, et selle müstilise olendi debüüti Hollywoodi filmis ei näe me veel nii pea. Kirjatüki tarbeks intervjueeritud arvukate näitlejate, stsenaristide, režissööride ja produtsentide väitel on peamised reeglid naissoost filmitegelase puhul järgmised:

Naispeategelane peab olema «hurmav»

Hurmav olemine tähendab, et naine on kas töötu või kui tal on töö, siis peab see olema kena ja mitte ähvardav, lisaks ei suuda ta leida meest ning ei ole seksuaalselt aktiivne. Ta nutab sageli ja teab, et kõik on tema süü, ta kipub kukkuma, komistama, pead asjade vastu ära lööma jne.

Artiklis tsiteeritakse tuntud naissoost stsenaristi, kes rääkis: «Et muuta naine võluvaks, tuleb ta alguses kaotajaks teha... teda ahistada ja ta murda, oma väärikusest ilma jätta... See on sama lihtne, nagu selle tüdruku 15 minutiks filmis nutma panemine.»

Naissoost peategelane ei tohi olla seksuaalselt aktiivne

Seks on naistele justkui keelatud - näiteks Anna Farise karakter filmis «The House Bunny» oli poseerinud Playboy postri jaoks, kuid mingil moel muudeti ta kiiresti vooruslikuks emaks – kuid siiski selliseks, kes koperdas kõrge kontsaga kingade ja roosa nukuliku kleidiga ringi.

Naistel ei või olla intiimelu ja huumorisoont

Farise tegelaskuju komöödiafilmis «What’s Your Number?» on maganud kahekümne mehega. Seejärel loeb ta naisteajakirjast, et täpselt nii paljude armukestega naised ei leia kunagi abikaasat. Ühes stseenis kuulutab Farise karakter, et ta on «hoor» ning tahab kedagi, kes seda temas hindaks.

Seda fraasi proovilinastuse ajal kuuldes publik naeris, kuid režissöör Mark Mylod jäi ettevaatlikuks. «Nooremad naised vaatavad alastust ja seksuaalse alatooniga huumorit huviga,» tsiteeriti teda. «Üle 25-aastased naised – mõnd neist paneb see muretsema.»

Selgusetuks jääb, kuidas režissöör (või ükskõik kes teine) saab teada nende naiste sünnikuupäevi, kus publiku hulgas naerda lagistasid.

Naissoost peategelasel ei saa olla korraga karjääri ja meest

Farise karakter filmis «What’s Your Number?» on äsja töö kaotanud. Teiste artiklis toodud näidete sekka kuulub Anne Hathaway filmis «The Devil Wears Prada» («Saatan kannab Pradat»), kes jätab enda eduka karjääri, et mitte mehest ilma jääda; ning Renee Zellweger, kes igatseb enda ülemust filmis «Bridget Jones» isegi pärast seda, kui viimane ta karjääri rikub.

Spordifanaatikust Cameron Diaz oli küll filmis «There’s Something About Mary» («Kõiges on süüdi Mary») meeste ihaldusobjektiks ning praktiseeris ka arstina. Kordagi ei näinud me teda aga töötamas või oma karjäärist rääkimas.

Naised peavad olema kobakäpad

Kui eesmärgiks on sümpaatne naispeategelane, siis ei tohi tal olla tasakaalu. Faris ütles New Yorkerile, et stuudios pannakse alati rõhku füüsilisele koomikale, mis tähendab rohkem kukkumisi. Ta lisas, et kõigepealt peab ta kukkuma, et filmi lõpus olla tark ja meisterlik.

Edukad filmid, kus naispeaosatäitja karakteril on nii töö kui ka hoomorimeel ja mõistus ning vahel isegi intiimelu – tuntumatest näiteks «Seks ja linn» («Sex and the City») või «See on keeruline» («It's Complicated») - pidavat produtsentide arvates läbi lööma vaid selle ühe korra.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles