Kümme huvitavat fakti šopingu kohta

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Portaalis Freundin.de saab lugeda nii mõndagi huvitavat, millest me tavaliselt ei mõtle, kui ostlema läheme. Siin on erinevate uurimuste põhjal kokku kogutud kümme põnevat fakti šoppamisest.

1. Magus pärastiseks

Friedrichshafeni ülikooli uurijad tegid kindlaks, et magusa tarbimine enne sisseostude tegemist vähendab meie objektiivset mõtlemist. Eelkõige puudutab see kõrgeid hindu.

Eksperdid jaotasid katsealused kahte rühma: esimesed neist jõid suhkruvett ja teised tavalist. Katsealused, kes olid suhkruga vett joonud, olid vastupidiselt veejoojate grupile valmis ülehinnatult kalleid asju ostma.

Järgmine kord šopinguretkele pöördudes tasuks maiustused alles pärast ostude sooritamist põske pista.

2. Parem kui seks

Ühe briti uuringu kohaselt eelistab pool naistest kallimaga voodisse minekule poodlemist. Ostlemine tekitab meis samasuguse rahuldustunde, mida kogeme pärast seksi.

3. Ostusõltuvus

Hertfordshire´i ülikooli psühholoogid avastasid, et naised ostlevad vahetult enne menstruatsiooni sagedamini, impulsiivsemalt ja heldekäelisemalt kui muidu. Ilmselt tahavad naised sel viisil oma PMSi vaevusi leevendada.

Teise oletuse järgi ihkavad naised nendel päevadel võimalikult atraktiivsed välja näha, panustades nii kosmeetika ja kontsakingade ostmisse.

4. Kallimaga šoppama!

Oletatavasti ei meeldi meestele poodides käimine üldse. Üllatav tõde selgus aga, kui küsitleti Braunschweigi tehnikakõrgkooli meestudengeid: 54 protsenti neist ostab meelsasti riideid.

Ka ameerika teadlased Illinoisi ülikoolist kinnitavad, et noortele meestele meeldib üha rohkem šoppamas käia. Tõsi, seda küll nii lühikese ajaga kui võimalik. Kolm tundi riiete proovimist on nende jaoks endiselt üle jõu käiv.

5. Šoppamine – pingutust nõudev tegevus

Enne tähtsat töökoosolekut oleks mõistlik osturetkest loobuda, sest erinevate kaupade vahel valimine väsitab meie aju. Ühe ameerika uurimuse kohaselt on ostlemise ja töötegemise vahel võrdeline seos: mida kauem me ostleme, seda ebaefektiivsemalt me lahendame tööülesandeid.

6. Sihikindlus

Kui saata mees ja naine ühiselt poeretkele, leiab õrnem sugupool vajaminevad asjad kiiremini üles. Poes on naised paremad orienteerujad kui mehed, aga igapäevaelus saavad mehed selle ülesandega edukamalt hakkama.

7. Tüütu kassajärjekord

Matemaatikud murravad tihti pead, kui suur on tõenäosus valida just see kassa, kus kõige kauem ootama peab, kuigi eelnevalt on just see kassasaba lühemaks hinnatud.

Nendel sõnul mängib ooteaeg palju suuremat rolli, kui sabas seisvate inimeste arv. Üks inimene võib osta korraga sama palju kui viis inimest eraldi. Et vältida asjatut närvikulu kassajärjekorras oodates, tasuks vahel supermarketite asemel näiteks turgu külastada.

8. Luksusihaldus

Mida kallim, seda parem? Ulmi ülikooli teadlased näitasid katsealustele noobleid sportautosid ja odavaid väikeautosid. Kallid autod aktiveerisid kohe meeste ajategevust, samal ajal kui odavad autod ei kutsunud ajus esile mitte mingit ärritust.

Sarnase testi viisid veinidega läbi ka California uurijad: 20 testijail lasti erinevates pakendites ühesugust veini proovida. Kallima väljanägemisega pakendis vein hinnati testis maitsvamaks kui pakivein.

9. Keskpärase välimusega klienditeenindajad

Mida kaunim müüja, seda rohkem ostjaid? Austraalia uurijate hinnangul eelistavad naisterahvad suhelda pigem inetumate kui ilusate naismüüjatega. Põhjus peitub konkurentsis: kliendid tajuvad kaunist müüjat kui ohtu. Ostleja tahab ise end kõige ilusamana tunda.

10. Riietesse takerdumine

Tervelt 15 protsenti inglise naistest on riideid proovides neisse kinni jäänud. Ilmselt on asi selles, et 39 protsenti inglannadest valib endale tegelikkusest väiksema rõivanumbri. Osa naistest, kes on endale liiga kitsa riideeseme soetanud, võtab seda kui motivaatorit kaalust alla võtmiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles