Suurte toitlustajate inspireerijad

Reet Nurm
, Santa Maria Foodservice'i Baltikumi turundusjuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Paulig Group

Santa Maria Foodservice’i töötajate eesmärk on olla oma klientidele ja koostööpartneritele alaline inspiratsiooniallikas ja seeläbi edendada nende äri. Foodie'd, nagu nad ennast kutsuvad, töötavad väsimatult heade maitsete nimel.

Santa Maria Foodservice müüb maitseaineid, mida suurköökide kokad toidu maitsvamaks muutmiseks kasutavad. Lisaväärtusena jagavad foodie'd uusi retsepte ja ideid, kuidas roogi fantaasiaküllasemalt serveerida.

“Kui kliendi äri kasvab ja neil hästi läheb, võidavad sellest kõik,” selgitab Reet Nurm, foodie ja Santa Maria Foodservice’i Baltikumi turundusjuht. “Selleks me arendame välja uusi kontseptsioone ja anname ideid, kuidas kasutada erinevaid maitseaineid, kuidas serveerida, jälgime, et roogade toiteväärtus oleks kõrge, toetame reklaammaterjalidega. Inimesed väsivad samadest maitsetest, vaheldust on vaja. Mõnikord piisab sellest, kui serveerida toitu mitte valgel taldrikul, vaid tänavatoiduna vrapipaberi seest ja pakkuda võimalust seda ka kaasa osta.”

“Näiteks kui klient soovib menüüsse lisada kolm uut salatit, siis genereerime koos 15 uut salatiretsepti ja nende seast saab siis valida kolm sobivaimat,” toob Reet Nurm näite. “Ja veel üks näide: eelmisel kolmel aastal aitasime bensiinijaamadel menüüsid mitmekesisemaks muuta. Oluline trend on ka vegantoitude retseptid, et neid oleks valikus.”

Et oma töötajatel ikka silmad säraksid ja inspiratsiooni teiste innustamiseks jätkuks, tehakse kõike võimalikult mänguliselt ja lõbusas võtmes. Oluline on avatus, dünaamilisus ja pühendumine – kuna iga kliendi äri on erinev, tuleb läheneda individuaalselt ja paljud lahendused valmivad n-ö rätsepatööna.

Iga uus töötaja, uus foodie, saab esimese asjana rinda kollase kalakesekujulise märgi. Pärast koolituse ja juhtumianalüüside läbimist ning eksami sooritamist antakse roheline märk. Punase kalakese teenimiseks tuleb läbida spice-sommeljee koolitus, mis tähendab ülipõhjalikku süvenemist köögimaailma. Lilla märgi on seni saanud viis inimest. See on nn elutööpreemia, suur au ja tunnustus.

Ettevõttesiseseks kasutamiseks on loodud toodete ja maailma köökide kohta TasteBuddy äpp, mis on sel aastal plaanis avada kõigile toiduhuvilistele.

Hea tervise nimel

Toidu hea maitse on oluline, aga järjest olulisem on ka tervislikkus. Santa Maria vaatas parema maitse nimel üle oma maitseainesegud.

Santa Maria on maitseainete tootjana oluline koostööpartner suurele hulgale toitlustajatele. Sealhulgas ka neile, kes teevad süüa kõige tundlikumatele, kelle puhul on toiteväärtus ja tervislikkus esmatähtis: lasteaia- ja koolilastele ning haiglate patsientidele. Kvaliteetne toit toetab kõikide heaolu ja arengut ning järjest rohkem teadvustatakse, et liigne sool, suhkur, kunstlikud lõhna- ja maitseained ei ole tervisele kasulikud.

Sellest lähtudes võtsidki Santa Maria tootearendajad ette tooted – maitseainesegud ja kastmed – ning eemaldasid nende retseptidest kõik selle, mida keha ei vaja. Vähendati soola ja suhkru hulka ning eemaldati kunstlikke lisaaineid. Uuendusena loodi ka uued täiesti soolavabad maitseainesegud, et igaüks saaks soola lisada parasjagu, vastavalt oma maitse-eelistustele.

Kuna eesmärk oli, et tuttavad maitsed jääksid samaks, oli tegu päris põneva väljakutsega. Kuidas teha nii, et populaarsed hakkliha- ja kanamaitseaine maitseksid ka edaspidi täpselt samamoodi, aga oleksid sealjuures soolavabad ja tervislikud? Parima lõpptulemuse huvides suurendati ürtide osakaalu ning timmiti uuenenud kvaliteetse sisuga maitsed paika.

Uued pakendid säästavad keskkonda

Eelmisel aastal tegi Santa Maria olulise sammu suurema keskkonnasõbralikkuse suunas, asendades maitseainete plastikpurgid uue mugava üheliitrise kartongist pakendiga, mis on toodetud ümbertöödeldud toormaterjalist.

Kes ei oleks näinud pilte ja videosid ookeane risustavast plastikust? Puhtama looduse heaks saab igaüks oma tarbimisvalikutega väikseid samme astuda. Suurtootjate võimuses on neid protsesse suuremalt mõjutada, et ka meie lastelastel jätkuks kohti, kus istuda, astuda, ujuda ja puhtast loodusest rõõmu tunda. Just sellele mõeldes töötas Santa Maria eelmisel aastal välja uued taaskasutatavad ja tühjana mugavalt kokkuvolditavad kartongpakendid.

Copy
Tagasi üles