Sisuturundus

Rohkem häid maitseid

FOTO: Paulig Group

Santa Maria eesmärk on lisada vürtsi ja naudinguid nii halli argipäeva kui ka pidupäevadesse, aga sama tähtis on ka hea järelmaitse – see tunne ja jälg, mis jääb Santa Mariast tarbijatele, koostööpartneritele ja keskkonnale.

“Meie tegevuse põhisisu on maitse. Kõik meie tooted – ja sortiment on suur, meie tootevalikus on ligi 300 eri toodet – on loodud eesmärgiga pakkuda inimesele võimalust oma toit huvitavamaks muuta, lisada sellele maitset ja pakkuda naudingut,” selgitab Rainer Tammet, Santa Maria Baltikumi ärijuht.

1911. aastal Rootsis sündinud Santa Maria kaubamärk kuulub Pauligi kontserni. Eestis sai Santa Maria toodete müük alguse 1993. aastal, kui Sauel avati Santa Maria maitseainetehas.

Inspiratsioon rahvusköökidest

Maitseained on Santa Maria jaoks väga olulised praegugi. Viimase kümne aasta jooksul on aga pandud palju rõhku ka maailmaköögi tootesarjale, mis pakub eri rahvusköökidest inspireeritud tooteid ja retseptiideid. Need on väga populaarsed, maailmaköögi toodete nõudlus ja tarbimine kasvavad kiiresti, 15-20% aastas, ehkki võrreldes näiteks Rootsiga ostetakse neid Eestis ikkagi inimese kohta ligi seitse korda vähem. Inimesed reisivad palju ja tahavad meeldima hakanud maitseid ka hiljem kodus nautida. Samuti saavad meie tarbijad inspiratsiooni restoranidest ja kohvikutest, seal proovitud vrappe ja vokiroogasid katsetatakse ka kodus.

Santa Maria Mehhiko, Aasia ja India rahvusköökide maitseained ja road on veidi mahedamad kui nende päritolumaades, kohandatud vastama eurooplaste maitsele.

“Kõige populaarsem on Mehhiko tootesari, seda ostetakse kaks korda rohkem kui Aasia tooteid. Aga me alustasime Mehhikoga ka varem ning seal on valikus lisaks muule snäkid ja dipikastmed, rohkem eri kasutusvõimalustega tooteid – see mõjutab kindlasti ka,” põhjendab Santa Maria Eesti müügijuht Urmas Soodla. “Näiteks Rootsis on paljudel inimestel juba traditsioon, et reede on Mehhiko ja tex-mex köögi päev, Eestis on nii selgelt välja kujunenud tarbimisharjumusi vähem.”

Maailmaköögi maitsed pakuvad teretulnud vaheldust traditsioonilisele kodumaisele toidule, mida armastatakse jätkuvalt. Eksootilised maitseained lisavad mänguruumi ja variatsioone ka tervislike roogade valmistamisel, kus liha kasutatakse vähem ja taimseid koostisaineid rohkem.

“Nagu teised maitseained, nii ka Mehhiko, Aasia ja India maitseainesegud on toodetud ja pakendatud Saue tehases. Vürtsid tuuakse siia ja siin segame need kokku,” valgustab Rainer Tammet tootmisprotsessi. “Kuna tarbimise suund on tervislikkusele, siis viimase aastaga oleme teinud palju uuendusi, muutnud 49 toote retsepte, vähendanud soola ja suhkru kasutamist maitseainesegudes. Samuti vähendasime mitmeid lisaaineid. Maitsetugevdajaid ei kasuta me juba mõnda aega. Pärast retseptimuudatuste tegemist viisime nii ettevõtte sees kui ka väljaspool läbi hulganisti testimisi, et kindlustada tervislikumast koostisest hoolimata tuttava maitseprofiili säilimine, näiteks liha üldmaitseaine, hakklihamaitseaine ja kanamaitseaine puhul, mida kasutatakse väga palju. See protsess oli väga põnev.”

Sotsiaalne vastutus

Pauligi kontsernile on väga oluline, et kogu tegevus oleks eetiline ja sotsiaalselt vastutustundlik.

“Oleme endale teadvustanud, et oleme üks osa suurest maailmast nii inimeste kui ka ettevõttena. Rahvastik kasvab, vajatakse järjest rohkem sööki ja puhast vett. Me kõik peame mõtlema tuleviku peale, et ka tulevikus jätkuks kõigile vajalikke ressursse,” rõhutab Rainer Tammet. “Meile on oluline, et kõigest, mida teeme, jääks hea maitse. Seetõttu pöörame tähelepanu tarbijate tervisele ja heaolule, keskkonnasõbralikkusele, sotsiaalsele vastutusele. Panustame Eesti ühiskonda, aga ka väga eksootiliste maade arengusse, kuna seal kasvab meie tooraine. Näiteks Indias, kust tuleb enamik pipart, toetame liikumist Save the Children.

Paulig ja Santa Maria ostavad kohvi ja vürtse paljudest maadest ning ka kaugemates kohtades jälgitakse, et sealne tegevus oleks tasakaalustatud ja koostöö partneritega hea. Tuntakse huvi, millist tööjõudu nad kasutavad ning milline on tooraine kasvatamis- ja korjamisprotsess. Pikaajaline tihe koostöö annab kvaliteedi ja toiduohutuse osas kindlust nii tootjale kui ka tarbijatele ning aitab riske elimineerida.

Koostööst võidavad kõik

“Teeme Eestis juba pikka aega koostööd Eesti Peakokkade Ühenduse ja Eesti Barbecue Assotsiatsiooniga, samuti Toiduakadeemia, toidublogijate ja teiste sihtgruppidega, kes loovad toidutrende ja aitavad lahti seletada, kuidas toitu uut põnevat moodi maitsestada ja valmistada,” ütleb Rainer Tammet. “Eesti Vabariik 100 raames alustasime koostööd Erik Orguga, et koostada 100 tervislikku ja maitsvat hea toiteväärtusega retsepti. Tahan tunnustada ka Eesti kaupmehi, kes mõistavad maitseainete olulisust ning on andnud maitseainetele ja maailmaköökide toodetele poodides head pinnad ja positsiooni.”

Lisaks kauplustes tehtavatele tarbijakampaaniatele, mille eesmärk on kliendi elu lihtsamaks teha ja õhtusöögiks inspiratsiooni pakkuda, on suvistel üritustel väljas ka Santa Maria food truck, mis pakub tänavatoitu ja võimalust mõnusas õhkkonnas maailmaköögi tooteid maitsta. Ikka suurepäraste maitseelamuste nimel.

Saue maitseainetehas 25

Just täna 25 aastat tagasi, 1. juunil 1993, avati Sauel Santa Maria maitseainetehas.

“Meie tugevuseks on meie inimesed. Mõned tehase töötajatest on ennast sidunud Pauligiga juba siinse tegevuse algusaastatel. Ettevõte panustab sellesse, et inimesed oleksid rahul ja tehas selline töökoht, kuhu tahetakse tulla. Saavutame me ju kõik tulemused koos,” räägib Mati Kirspuu, Santa Maria tehase juht.

FOTO: Paulig Group

Santa Maria maitseaineid toodetakse kahes tehases: üks asub siinsamas Sauel ja teine Mölndalis Rootsis. Tootmine tehastes on jaotatud spetsiifika järgi. Eesti tootmise lisandväärtus on, et lisaks mahutoodetele tehakse siin ka väiksemahulisi keerulisemaid tooted ja maitseainete käsitsi pakkimist. Saue tehases tehakse kõik toimingud maitseainetega sama katuse all: puhastamine, jahvatamine, segamine ja pakkimine.

“Oleme eriti uhked maitseainete tootmise arengu üle. Oleme kasvanud vaid Baltikumi ja Venemaa tarbeks tootnud tehasest tootmisüksuseks, mille tooteid eksporditakse üle kogu Euroopa,” kommenteerib Mati Kirspuu. “Ei saa mainimata jätta ka efektiivsust, mis on kasvanud tänu erinevatele tootmisvõtetele ja ka uuenenud tootmisbaasile.”

    Loe ka neid

    Tagasi üles