Paulig 25 aastat Eestis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Paulig Group

Pauligi kontsern on Soome juurtega pereettevõte, kus peetakse tänagi oluliseks inimeste hoidmist ja pehmeid väärtusi. Sel aastal 1. juunil tähistame 25 aasta möödumist päevast, kui ettevõte alustas tegevust Eestis.

Foto: Paulig Group

Üle 140 aasta tagasi alustas Gustav Paulig Helsingis väikeses poekeses kohvi ja vürtside müümist, peagi ostsid temalt kohvi ka ennesõjaaegsed Eesti menukohvikud Kultas ja Werner. Ettevõte on praeguseks tohutult kasvanud ja saanud rahvusvaheliseks kontserniks, kuid tegevusalad on jäänud samaks – Pauligi kontsern pakub ka täna suurepäraseid maitseelamusi, Pauligi kohvi ning Santa Maria maitseaineid. Ajale on vastu pidanud ka Gustav Pauligilt pärit põhimõte, et sel päeval, kui Paulig hakkab kvaliteedi osas järeleandmisi tegema, võib tehase väravad sulgeda. “Põhjamaine töökultuur, kõrge kvaliteet, hea maitse ja usaldusväärsus on kontsernis au sees tänapäevalgi. Head tulemused on olulised, aga samavõrd ka see, et inimesed tuleksid hommikul tööle, sest nad tõesti tahavad tulla,” räägib Aire Raud, Pauligi kommunikatsioonijuht Baltikumis.

Foto: Paulig Group

“Inimene, ettevõte ja riik peavad võtma vastutuse selle eest, et meie planeet jääks meie järeltulijatele samas või paremas seisus kui praegu. Kestlik tegevus on Pauligi kontserni üks olulisi fookusi ja siin loevad ainult teod. Kvaliteetsed tooted algavad võimalikult heast toorainest. Paulig hangib seda kõikjalt maailmast, toetades ka koostööpartnerite arengut kolmandates riikides.”

Oludes, kus öeldakse, et käimas on neljas tööstusrevolutsioon ja muutused toimuvad väga kiiresti, vaatab Pauligi kontsern tulevikku ja hoiab kätt pulsil, sest soovib olla uuendusmeelne, püsida konkurentsis ja pakkuda tooteid kõigi maitse-eelistustega inimestele. Paulig ja Santa Maria toovad uudsed külmad kohvijoogid ja veganitele sobivad mandli- ja kaerajoogil baseeruvad kohvijoogid ning reisihuviliste jaoks põneva maailmaköögi meile koju kätte.

Foto: Paulig Group

“Inimestele on järjest olulisem tervis ja heaolu, mida näitab seegi, et Pauligi kontserni tootevalikusse on viimastel aastatel lisandunud näiteks Gold & Greeni uudistoode rebitud kaer (pulled oats), mis sobib liha asendama ja mis kadus Soomes lettidelt nii kiiresti, et jäi puudugi,” kõneleb Aire Raud. “Põhjamaades koguvad populaarsust ka tervislikud Risenta kaubamärgiga müslid, batoonid, pähklid, kuivatatud puuviljad ja kaunviljadest tehtud pastad ning uus külmpruulitud kohv Mode Cold Brew.”

Foto: Paulig Group

---

Marta Piigli, Paulig Professional äriüksuse juht (vasakul), Rainer Tammet, Santa Maria ärijuht Baltikumis (paremal)
Marta Piigli, Paulig Professional äriüksuse juht (vasakul), Rainer Tammet, Santa Maria ärijuht Baltikumis (paremal) Foto: Paulig Group

Mul on hea meel, et täna, veerandsada aastat pärast kohvitehase rajamist Sauele, on Pauligi kohvitiim samasugust entusiasmi täis ja tegutseme iga päev selle nimel, et võimalikult paljudele kohvisõpradele maksimaalset elamust pakkuda.

Aastatega on kohvitarbimise viisid muutunud ja uute tarbijatega tulevad üha kiiremini kaasa uued trendid. Võimalusi hea kohvi nautimiseks ja endale meelepärase valimiseks on väga palju. Traditsiooniliselt on laias kasutuses nii kodune presskann, espressomasin kui ka filtrimasin. Viimase paari aastaga on võimsa comeback'i teinud just filtrikohv, mida kohvientusiastid valmistavad erinevatel põnevatel käsitsipruulimismeetoditel. Nii mõnelgi kohvigurmaanil on senine presskannulahendus asendunud trendika Chemexi kannu, Hario v60 või Aeropressi kodubarista vidinatega ja suurt populaarsust kogub noorte seas Cold Brew ehk külma veega kokkupuutel valmiv külmpruulitud kohv.

Traditsiooniline kuum kohv on aga jätkuvalt väga armastatud ja erinevate meetodite kõrval on au sees põnevad eksootilised maitsed. Nii on tarbijate seas üha populaaremad selgelt eristuva maitsega päritolumaakohvid ja rohkem tuntakse huvi ka kohvikasvatajate ja kohvi päritolu vastu.

Maailmas on ligi 25 miljonit kohvikasvatajat ja rohkem kui 70% kogu kohvisaagist pärineb väikestest alla kahe hektari suurustest kohviistandustest, mis igapäevaselt võitlevad kliimamuutuse mõjudega. Selleks, et tagada kohvile helge tulevik ja kindlustada kohv meie igapäevaelu osana ka tulevikus, teeme pidevalt koostööd oma koostööpartneritega päritolumaades ja aitame tõsta kohvikasvatajate teadlikkust efektiivsematest töömeetoditest ja kliimamõjudega toimetulekust.

Pühendume vastutustundlikkusele istandusest kuni tassini. Meie suurim kohvitehas Helsingis, kust pärineb ka kogu Eestis joodav Pauligi kohv, kasutab juba aastast 2015 kohvi röstimiseks biogaasi ja kogu tehase elekter põhineb tuuleenergial.

Uuele veerandsajale astume vastu kogu kollektiiviga Maailma Erikohviassotsiatsiooni (SCA) sertifitseeritud baristadena. Ikka selleks, et jätkuvalt viia kohvikultuuri edasi ja tuua meie partneritele ja tarbijatele iga päev täna ja tulevikus parimaid maitseid ja emotsioone.

Aitäh kõigile kohvisõpradele, et olete usaldanud ja valinud Pauligi kohvi!

Marta Piigli
Paulig Professional äriüksuse juht

---

Käes on järjekordne verstapost Pauligi kontserni tegevuses Eestis. 1993. aastal alustati Sauel maitseainete tootmisega ja tänaseks on Saue tehasest saanud arvestatav maitseainetetööstus Paulig Foodsi äriüksuses. Meie tegevus on rahvusvaheline, ostame tooraineid kümnetest eri riikidest ja realiseerime oma valmistoodangu kümnes Euroopa Liidu ja viies SRÜ riigis. Ettevõtte müügitulu kasvas 2017. aastal 18% ning eksport moodustas 80% müügitulust.

Kõige selle taga on kümnete Eesti inimeste töö. Pauligi kontserni omanikud ja juhtkond on usaldanud ja kaasanud meie töötajaid äri, tootmise, tootearenduse ja finantside juhtimisse rahvusvahelisel tasandil. Oleme väga tänulikud oma tarbijatele, kes on meie tooted väga hästi vastu võtnud. Eestlaste maitseainekasutus on üle Euroopa keskmise, ulatudes 12,5 euroni leibkonna kohta aastas. Rahaliselt ei mõjuta see väga palju meie igapäevast toidukorvi, aga head maitset saame selle eest rohkelt.

Viimastel aastatel on kasvanud jõudsalt ka maailmaköögi tootesarjade kasutus, millest populaarsemad on TexMex, Aasia ja India sarjad. Eesti inimesed reisivad, külastavad erinevaid restorane, loevad ja uurivad uusi retsepte. Nende katsetamiseks on vaja uusi ja põnevaid maitseaineid, mida pakub Santa Maria. Teeme tihedat koostööd Eesti Peakokkade Ühenduse ja Eesti BBQ Assotsiatsiooniga, et muuta meie toidulauda põnevamaks.

Meie tegevuse tulevikusuunad on jätkusuutlikkus ja tervislikkus. Tootmises kasutame taastuvenergiat, pakendites vähendasime plastiku osakaalu ja toodetes vähendame 25% võrra soola ja 50% suhkru kogust 2020. aastaks.

Kindlasti on kõige maitsvam ja põnevam toit see, mida teeme ise värskest toorainest, kasutades kõrgekvaliteedilisi vürtse, pipraid ja ürte. Omalt poolt pakume abi läbi meie kodulehekülje, Facebooki ja ka food truck'i, mis osaleb erinevatel suveüritustel. Sel aastal alustasime koostööd Erik Orguga, kes loob alustuseks 100 uut tervislikku retsepti.

Soovin kõigile meie tarbijatele ja koostööpartneritele kuuma ja maitsvat grillisuve!

Rainer Tammet
Santa Maria ärijuht Baltikumis

---

Paulig linnulennult

  • 1876. aastal asutas Lübeckis sündinud ja hiljem Soome kolinud Gustav Paulig Helsingis oma äri, mis tegeles koloniaalkaupade maaletoomise ja müügiga. Gustav Pauligi soov oli pakkuda maitseid kõikjalt maailmast. Valikus oli kohv, maitseained, jahu, suhkur, kuivatatud puuviljad ja konjak. Seda aastat peab Pauligi kontsern oma sünniaastaks.
  • 1904. aastal avas Gustav Paulig Põhjamaade esimese kohvitehase Helsingis Katajanokka linnaosas. Gustav ütles selle avamisel lause, mida järgitakse ettevõttes ka täna: “Päeval, mil hakkame kvaliteedi osas järeleandmisi tegema, võime tehase väravad sulgeda.”
  • 1924. aastal saatis Mariehamni poepidaja Pauligile postkaardi küsimusega, kui palju maksaks kohv, mis on pakendatud tarbijapakkidesse. Pärast seda hakkas Paulig kohvi müüma 250- ja 500-grammistes pakkides, mis said kiiresti väga populaarseks (enne seda müüdi kohvi viiekilostes pakkides).
  • 1929. aastal tähistati kohvitehase 25. sünnipäeva ja Paulig tõi turule oma esimesed kohvimargid – Juhla ja Presidentti. Samal aastal jõudsid turule esimesed tarbijapakkides jahvatatud vürtsid.
  • 1990ndatel algas Pauligi rahvusvahelistumine. Alguse sai Pauligi ja Santa Maria partnerlus, mis viis hiljem Santa Maria ühinemiseni Pauligi kontserniga.
  • 1. juunil 1993. aastal avati Sauel Pauligi kohvi- ja maitseainetehas, kus töötas esialgu 35 inimest ning mis valmistas Pauligi kohvi ja Santa Maria maitseaineid Eesti, Läti ja Leedu turule, tasapisi hakati varustama ka Venemaad, Valgevenet ja Ukrainat. Saue tehas on aastate jooksul läbinud kolm suuremat laiendust – 1997. aastal, 2004. aastal ja 2007. aastal.
  • 2010. aastal avas Paulig Soomes Vuosaari linnaosas uue modernse ja keskkonnasõbraliku kohvitehase.
  • 2016. aastal algas koostöö Soome ettevõttega Gold & Green Foods. Gold & Green on tuntud sensatsioonilise uuendusliku toote, rebitud kaera (pulled oats) poolest. Tegemist on “täiusliku valguga”, mida valmistatakse kaerast ja kaunviljadest.
  • 2016. aasta lõpus avas Paulig Helsingi kesklinnas Aleksanterinkatu ja Kluuvinkatu nurgal kohviku, mis sai nimeks Paulig Kulma. Paulig Kulmas röstitakse ja valmistatakse käsitöökohvi kohapeal.
  • 2018. aastal algas koostöö Rootsi kohviettevõttega Mode Cold Brew. Sellega lisas Paulig oma tootevalikusse ainulaadse külmpruulitud lisaaineteta ja suhkruvaba kohvi.
  • Pauligi kontsern annab tööd ligi 2000 inimesele 13 riigis. Kontserni tooteid müüakse 34 riigis. Eestis töötab Pauligi kontsernis kokku ligikaudu 170 inimest.
  • Vastutustundlik ettevõtlus on oluline märksõna kõigi Pauligi kontserni ettevõtete igapäevatöös nii kodumaal kui ka tooraine päritolumaades.
  • Pauligi kontserni väärtused: rahuldume vaid parimaga; otsime ja leiame; kasvame koos.
Foto: Paulig Group
Copy
Tagasi üles