Miks on oluline süüa toitu aeglaselt?

FOTO: PantherMedia/ScanPix

Tänapäeva kiire elutempo juures kipume sööma liiga kiiresti ja isegi kugistama. Tegelikult on õige süüa aeglaselt ja keskendunult. Kuidas seda aga teha?

Hiljuti Jaapanis tehtud uuring paljastab, et aeglased sööjad on 42 protsendilise tõenäosusega vähem ülekaalus või rasvunud kui kiired sööjad, kirjutab The Guardian. Isegi need, kes söövad n-ö normaalse kiirusega on ülekaalu risk väiksem – 29 protsenti.

See, kuidas me sööme on seotud signaalidega ajus. Selleks, et inimene registreeriks, et tal on kõht täis, läheb umbes 20 minutit. Seega kiiresti sööjad kipuvad üle sööma ja aeglastel sööjatel saab jällegi kõht kiiremini täis. Kuidas aga õppida vähem sööma?

Ühe soovituse kohaselt aitab, kui iga ampsu järel panna käest kahvel, teised jälle soovitavad, et tuleb juua enne ja söögi ajal vett või üritada söömise ajal vestelda. Kõige tõhusam viis on aga mitte süüa teleka ees, sest ainuüksi toidu vaatamine annab ajule signaali, et kõht on täis. Samuti on oluline toitu pikalt närida. Näiteks ühte suutäit peaks mäluma 20-30 korda.

Veel üks hea soovitus, kuidas süüa aeglasemalt on ka süüa toite, mida peab kas enne koorima või puhastama. Näiteks nagu koorega pähklid või muu toit, mida ei saa kohe suhu pista.

Loe ka neid

Tagasi üles