Kuidas uni ja magamine mõjutab suhet?

FOTO: PantherMedia / Scanpix

Magamisharjumusi on juba pikemat aega seostatud tuju- ja meeleoluhäiretega. Tuleb aga välja, et unel on märkimisväärne mõju ka meie suhteelule.

  1. Kallistamine vähendab ärevust. Paarid, kes eelistavad magada üksteise kaisus, on uuringute järgi tasakaalukamad ja parema vaimse tervisega, vahendab Prevention.
  2. Vähemalt seitsmetunnine uni vähedab konfliktiohtu. Magamatus võib põhjustada arusaamatusi ka sõprade ja kolleegide vahel, kuid kõige enam mõjutab see ikkagi lähedasi. Oht tülitsemiseks ja konfliktideks on ebapiisava une tõttu palju suurem.
  3. Hiline arvuti või teleka vaatamine vähendab huvi partneri vastu. Õhtuti passiivselt ekraani vaatamine ei ole suhte seisukohalt üldse mitte kasulik. See tähendab, et te suhtlete vähem ja tunnete ka üksteise elu vastu vähem huvi.
  4. Ebapiisav uni tekitab mäluhäireid. See aga omakorda võib põhjustada arusaamatusi partnerite vahel. Näiteks, kes pidi minema poodi või viima prügi välja.
  5. Koos magamine on tervislikum. Uuringud näitavad, et koos magamine vähendab mitmete haiguste tõenäosust, kuna see vähendab ärevust ja stressi ning isegi, kui midagi juhtub, on teine inimene kõrval, et aidata.
Tagasi üles