Külmutatud toidud, mis kuuluvad kaalulangetaja sügavkülmikusse

Külmutatud marjad.

FOTO: Vida Press

Kui oled otsustanud kaalust maha võtta ja süüa tervislikumalt, siis tasub esimese asjana varuda omale koju palju selliseid sööke, mis seda eesmärki täidavad. Kui laual lähevad puuviljad mädanema ja külmikus salat hallitama, siis sügavkülmikus on söök rohkem kaitstud ja igal hetkel võtta.

Oprah nimetab mõned toidud, mis võiks sügavkülmikus olemas olla, et neist saaks teha maitsvaid, kalorivaeseid ja tervislikke eineid.

Värsket lehtkapsast saab tänapäeval poest küll aastaringselt (isegi pestult ja hakitult), kuid sama hästi võib seda osta külmutatult või seda ise sügavkülma tallele panna. Salatisse läheb ikka värske lehtkapsas, kuid külmutatuna on see väga mitmekülgne lehtköögivili. Näiteks saab seda lisada smuutidesse, aga ka kõiksugu roogadesse, milles kasutatakse hakkliha (pikkpoiss, spagetikaste, lasanje jne), et neid toitainetega rikastada. Lehtkapsas sobib ka omleti või munapudru sisse. Enne toidu sisse lisamist ei ole vaja seda üles sulatada, sest kuumutamisel sulab kapsas nagunii kiiresti.

Köögiviljakotletid kuluvad ära neil päevadel, kui külmkapp on peaaegu tühi ja pole jaksu midagi keerulisemat kokkama hakata. Köögiviljapihviga saad teha burgetit või võileiba, kuid seda saab alati süüa ka tavalise kotleti asemel harjumuspäraste lisanditega. Paljud ei tea seda, et taimsest kotletist saab tükeldatult suurepärase pitsakatte.

Külmutatud köögiviljad peaksid olema igas kodus, olgu selleks kas või ainult herned ja porgandid. Külmutatud köögiviljadest saab palju vitamiine ja mineraalaineid, neid on lihtne sulatada ja mugav igasuguste söökide sisse lisada. Külmutatud löögivilju võib sulatada ja püreerida, aga neid võib ka keeta, aurutada või segada hoopis muu toidu (suppide, vormiroogade, riisiroogade) hulka.

Külmutatud mereannid on kõige parem toores toit, mida sügavakülmikus hoida. Neis on vähe kaloreid, aga palju valke. Kõige mugavam on muidugi see, et iga kala ei pea enne küpsetamist täielikult üles sulatama. Varu omale näiteks turska ja tilaapiat, mis küpsevad väga kiiresti.

Külmutatud marjad on kaalulangetajale eriti olulised, sest nendega saab teha lõputus variatsioonis magustoite. Marjad on väga toitainerikkad ja tegelikult ei ole palju vahet, kas need on värsked või külmutatud. Tee marjadest smuutit ja sorbetti või lisa neid jogurtile, kohupiimale ja pudrule.

Loe ka neid

Tagasi üles